Az e-kereskedelmi oldal adatgyűjtése szerint a karácsonyi időszakban a legtöbben az elektronikai és a műszaki cikkeket keresik, akár 20 százalékkal is nagyobb az általános kereslet ebben a kategóriában. Nagy az érdeklődés a barkácseszközök, a kisebb-nagyobb bútorok, valamint az építőjátékok, különösen a legók iránt. De népszerű termékek a könyvek, a bakelitlemezek, valamint az ehhez kapcsolódó lemezjátszók is.
Takács Borbála, a Jófogás marketing- és kommunikációs igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a rendszeresen internetező magyarok közel kétharmada néz, ad el, vagy épp vásárol az interneten használt terméket, és ez nincs másképp a karácsonyi időszakban sem.
Elmondása szerint ilyenkor a kiemelt termékkategóriákban kiugró a kereslet az év többi hónapjához képest.
– A tudatos, fenntartható fogyasztási szokások térnyerése mellett az is a másodpiacon megfigyelhető keresletnövekedéshez vezet, hogy a használt cikkek átlagára az új termékek piacával szemben csak minimálisan, vagy egyáltalán nem mutat emelkedést – tette hozzá az igazgató a cég közleményében.
A konkrét tárgyakra vonatkozó keresőszavak tekintetében komoly ugrás figyelhető meg a diafilm, a díszkivilágítás és a szárítógép kifejezések esetében.