A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavasszal indított eljárást a Temu ellen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, például hamis kedvezmények és megtévesztő reklámok miatt, a vizsgálat eredményéről még nincs információ,

a versenyhivatali a vizsgálat lassúsága a hazai e-kereskedők szerint már most károkat okoz.

A magyar JátékNet ügyvezetője, Őri Gergely a Forbesnek nyilatkozva úgy véli,

a kínai állami támogatásnak és az eltérő szabályozásoknak köszönhetően a Temu versenyelőnyt élvez.

Több magyar e-kereskedő és az őket képviselő Ecommerce Hungary is a Temunak kedvező pályát és versenyfeltételeket kifogásolja hónapok óta: a Temu-hatás (a globális kereskedők térnyerése)

Nagy a tét, a játékpiacon karácsonykor szokott eldőlni minden:

a Temu globális térnyerése és a fogyasztói magatartás változása jelentős kihívást jelent a magyar e-kereskedők számára, különösen a karácsonyi szezonban, amikor a játékpiac éves bevételének nagy része realizálódik.

A JátékNetnél például november-decemberben realizálódik az éves bevétel hatvan százaléka.

A cikkből kiderül, hogy játékok világszinten 109 milliárd dolláros piacot jelentenek, ahol egyre vonzóbb a Temu, a Shein és társai a fiatalabb vagy az alacsonyabb keresetű fogyasztók körében. Év eleje óta az európai fogyasztók 39 százaléka rendelt már játékot valamelyik kínai szájtról, a 18–34 éveseknél 60 százalék ez az arány. 

A Temu által kínált rendkívül alacsony árak mögött

  • nemcsak kínai állami támogatás állhat;
  • hanem az is, hogy a termékek minősége sokszor kifogásolható;
  • hamisított és nem biztonságos játékok is felbukkannak a kínálatban, ami aggodalomra ad okot a fogyasztók számára.