Novemberben enyhén javult a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének németországi kiskereskedelmi ágazati üzleti hangulatindexe.
Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján hétfőn közzétett eredmények alapján a németországi kiskereskedelmi vállalatok üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke
mínusz 22,1 pontra emelkedett novemberben az októberi mínusz 25,2 pontról.
A németországi kiskereskedők különösen az aktuális helyzetüket ítélik meg kedvezőbben, mint októberben. A következő hónapokra vonatkozó üzleti várakozások indexe is valamelyest javult, azonban továbbra is alacsony szinten áll.
Az üzleti körülmények nehezek, ennek ellenére a kiskereskedők némileg bizakodóbbak a karácsonyi szezon eladásainak alakulásával kapcsolatban – nyilatkozta Patrick Höppner, az ifo intézet ágazati szakértője.
A németországi kiskereskedelmi vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor mínusz 16,1 pontról mínusz 13,4 pontra javult novemberben.
A kiskereskedelmi ágazat vállalatainak üzleti várakozásai bár némileg javultak novemberben, továbbra is pesszimizmust tükröztek: a vonatkozó indikátor az előző havi mínusz 34,6 pontról mínusz 32,6 pontra emelkedett.
A felmérés tanúsága szerint az ágazaton belül
az autókereskedések és a ruházati termékeket árusító vállalkozások üzleti hangulata jelenleg kedvezőbb a kiskereskedelmi szektor egészében mértnél,
ugyanakkor a bútor- és lakberendezési üzletek, a kerékpárüzletek és az élelmiszer-kiskereskedők körében rosszabb a hangulat, mint a kiskereskedelmi ágazat egészében.
A kiskereskedelemben széleskörű áremelés várható a következő néhány hónapban – ez különösen igaz az élelmiszer-kiskereskedelem, valamint a bútorüzletek esetében – tette hozzá Patrick Höppner.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!