A Fővárosi Kormányhivatal közleményében azt írta: három esetben a légitársaságok elismerték kártalanítási kötelezettségüket, az utasok jelzései alapján ezekben az esetekben a kifizetések folyamatosak.

  • Két járattal kapcsolatban a kormányhivatal még adatszolgáltatást vár.
  • Három járat esetében az érintett légitársaságok a késések, illetve a törlés okának légi irányítási problémát jelöltek meg, tehát rendkívüli körülményre hivatkoztak.

Ezekkel kapcsolatban a kormányhivatal kikérte a légügyi hatóság szakmai állásfoglalását, hogy valóban rendkívülinek tekinthető körülmény okozta-e a jelentős késést vagy a járattörlést.

Ahol a kormányhivatal nem rendelkezik joghatósággal, a külföldi hatóságoknak megküldi az érintett ügyeket.

Közölték azt is, hogy a kormányhivatal és a szakmai irányító Nemzetgazdasági Minisztérium továbbra is kiemelt figyelemmel kíséri a légitársaságok kötelezettségeinek teljesítését és segíti a fogyasztók jogainak megfelelő érvényre juttatását.

Hivatalból hatósági ellenőrzést indított a Ryanair, a Wizzair, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala az utóbbi napokban tapasztalt jelentős járatkésesek kapcsán – írta meg korábban az Economx.

A hatósági ellenőrzés arra irányult, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően.

Teljesen eluralkodtak a járatkésések a hazai és európai reptereken

A járatkésések számának átlaga rendkívüli mértékben megugrott az Európai Unióban, mivel a légitársaságok kapacitásbeli képességei nem találkoznak a megnövekedett fogasztói kereslettel. A Budapest Airport lapunknak megszólalt a Törökországba tartó gép körül kialakult kisebb incidensről is, a szakértő pedig rámutatott: a késések gyarapodása a hatalmas kereslet eredménye. Erről itt olvashatnak részletesen >>>