Partali Anita a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának marketingvezetője azt mondta:
a tavaly szeptembertől idén augusztus végéig tartó időszakban mintegy 1 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelmi kávépiac értéke, igaz, a piacon belül folytatódik az átrendeződés.
Az elmúlt egy évben
- az értékesített őrölt kávé mennyisége 3,7 százalékkal csökkent,
- míg a szemes kávé 1,9 százalékkal,
- a kapszulás kávék kategóriája pedig volumenben 5,1 százalékkal nőtt.
Az adatok szerint az idén augusztusban zárult 12 hónap alatt a gyártók, forgalmazók összesen 14,3 ezer tonna szemes, őrölt és kapszulás kávét értékesítettek a hazai piacon.
Ezen belül a társasághoz tartozó kávéüzletág értékesítése mintegy 17 százalékkal nőtt.
A Nilesen piackutató adataira hivatkozva a marketingvezető elmondta, hogy
a magyarországi kiskereskedelmi kávépiac értéke - az instant kávétermékeket kivéve - 2023 szeptember elseje és 2024 augusztus vége között 77 milliárd forint volt, ami 0,9 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál.
Partali Anita a szektort érintő egyik legnagyobb kihívásnak a kávé nyersanyag-árának folyamatos növekedését nevezte meg, amihez minden piaci szereplőnek alkalmazkodnia kell megfelelő üzleti stratégiával:
- az arabica kávébab beszerzési ára 19 százaléka,
- a robustáé pedig 45 százalékkal drágult az idén január-augusztusban.
A világszintű kávétermelés 2023-2024-ben 178 millió zsák volt, szemben a 2022-2023-as 168,2 millió zsákkal - egy zsák tartalma 60 kilogramm - írta az MTI.