A nyilatkozat az összefüggő kerékpáros úthálózatok kialakítására, azoknak a tömegközlekedéshez kapcsolódására, a biztonságos parkolásra, az e-kerékpáros töltőpontokhoz való hozzáférésre, illetve a kerékpározás vonzóbbá tételére összpontosít.
Ilyen benzinárnál már érdemes leporolni a biciklit
Egyre drágább a tankolás, láthatáron a 700 forintos literár.Részletek itt →
A kerékpározás európai közlekedési stratégiai jelentőségű elismerését Adina Valean közlekedési biztos, Karima Delli, az Európai Parlament Közlekedési Bizottságának elnöke és Georges Gilkinet belga miniszterelnök-helyettes írta alá az Európai Közlekedési Tanács informális ülésén – írja a Pitane.blue.
A belga politikus így nyilatkozott a célokról:
Az Európai Unió határozottan elkötelezte magát a kerékpár mellett, amit a mobilitási stratégia alapvető részeként teljes értékű közlekedési eszközként ismer el.
Szavai szerint az európai törekvés arra irányul, hogy
2030-RA MEGDUPLÁZÓDJON A KERÉKPÁRRAL MEGTETT KILOMÉTEREK SZÁMA EURÓPÁBAN.
Alakul a biciklis ipari stratégia
Adina Valean közlekedési biztos mindezt azzal egészítette ki, hogy a kerékpározás az európai ipar egyik sarokköve, az innováció és a növekedés motorja, ami kiemelkedő színvonalú helyi munkahelyeket teremt, miközben a kerékpározás felkarolása összhangban áll az Európai Unió ipari stratégiájával.
A politikus hangsúlyozta továbbá az uniós nemzeti együttműködés szükségességét a tagállamok kerékpáros infrastruktúrájának javítása érdekében.
Munkahelyteremtés és környezetvédelem
Georges Gilkinet belga miniszterelnök-helyettes szavai szerint a kerékpáros stratégia révén uniós szinten akár 16 millió tonna CO2-kibocsátás is elkerülhető, ezen túlmenően az európai kerékpáripar virágzása nemcsak a fenntartható mobilitáshoz járulhat hozzá, hanem jelentősen erősítheti a gazdaságot is. A politikus szerint
A KERÉKPÁROS ÁGAZAT EGYMILLIÓ EMBERNEK ADHAT MUNKÁT,
ami tovább növelheti az EU gazdasági ellenálló képességét.