Megjelent a csütörtök esti Magyar Közlönyben a ferihegyi repülőtér és Budapest közötti közúti fejlesztések előkészítéséről szóló rendelet.

A rendeletben a kormány felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy

  • gondoskodjon a közútfejlesztési projekt területszerzési és terület-előkészítési feladatainak megindításáról és ellátásáról;
  • indítson meg a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást, amikor rendelkezésre állnak a kiviteli tervek;
  • valamint az ajánlati árak ismeretében készítsen előterjesztést a kormánynak a beruházás folytatásához szükséges kötelezettségvállalás mértékéről, valamint a kötelezettségvállaláshoz szükséges forrás ütemezett biztosításáról.

Szeptemberben derült ki a kormányhivatalok oldalára feltöltött dokumentumokból, hogy környezetvédelmi hatósági eljárás és közmeghallgatás indult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása érdekében.

A felújítások megkezdése legkorábban 2026-ban várható, a teljes beruházás hosszúságát 3,5–5 évre becsülik, így legkorábban 2030-ban adhatják át a forgalomnak.

Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője Facebook-oldalán kritikát fogalmazott meg, amiért a kormány ismét a repülőtéri gyorsforgalmi út fejlesztéséről hozott döntést, miközben a vasúti bekötésről évek óta semmilyen döntés nem születik. Pedig elmondása szerint már a tervek és az engedélyek is megvannak hozzá. 

„Ezért a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vasúti bekötésének az ügyét is a Fővárosi Közgyűlés elé viszem, még ha a megoldás kulcsa nyilván a kormányzat kezében is van” – írta.

17 millió utast várnak a Budapest Airportra, finanszírozók bevonásával kezdődhet terminálfejlesztés

A Budapest Airporton 17 millió utasra számítanak az idén, és a kormány feladata a megfelelő infrastruktúra biztosítása, a terminálfejlesztésre szükség van - hangzott el az iCon BUDAPEST Gazdaságpolitikai konferencián.