Várhatóan ebben az évben elkészül mindkét pályalemez a Kraszna folyó és ártere felett átívelő hídon. A többi műtárgy többségén már az alapozási, illetve a szerkezetépítési munkák is megindultak a Duna Aszfalt Építő Zrt. generálkivitelezésében zajló projekten – írta a Magyar Építők.

Folyamatosan zajlik a pályalemez zsaluzása, illetve vasszerelése az M49-es gyorsforgalmi úton épülő Kraszna-hídon, amelyet az M49-esnek az M3-as autópálya illetve Ököritófülpös közötti szakaszán alakítják ki 28,15 kilométeres szakaszon az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában.

Januárban indulhatott a hídszerkezet tolása a végleges helyére

Az év végére elkészült minden hegesztési varrat a híd tartószerkezetét illetően – jelezte a szakaszon megvalósuló acélszerkezetekért felelős projektvezető. Parragi Szabolcs elmondta, elkészült a B jelű közbenső támasz is, lekövetve az acélszerkezeti szakaszos tolás ütemezését.

Épül a Krasznán átívelő híd
Épül a Krasznán átívelő híd
Kép: Magyar Építők

A tolási rekord meghaladta a 32 métert.

A tolási munkálatokat a jobb pálya szerkezetén január 16-án, a bal pályán február 13-án sikerült befejezni. A szerkezetet hídpályánként 14-szer tolták meg. „A napi tolási rekordunk meghaladta a 32 métert” – derült ki a beszámolóból. „Egy-egy tolási napon jellemzően 5 fő irányító mérnök, illetve 12-14 fő fizikai munkás dolgozott.”

A hídpálya ideiglenes alátámasztást kap betonozás közben.

A 184,5 méteres vasbeton pályalemezzel épülő Kraszna-híd négy nyílással ível majd át a Kraszna árvízvédelmi töltése és a folyó felett.

A szakember azt is elárulta, hogy a pályalemez egy ütemben kerül beépítésre mintegy 650 köbméter beton mennyiségben.

„Ezt a mintegy 1600 tonnányi betonsúlyt és az acélszerkezet mintegy 480 tonna önsúlyát eloszlatva betonozás közben 22 ponton támasztjuk alá. A pályalemez megfelelő szilárdságát elérve kikerülhetnek a közbenső ideiglenes alátámasztások, és ráterhelhetjük a hidat a végleges alépítményekre.”

Várhatóan ebben az évben elkészül mindkét pályalemez és ideális időjárási körülmények között akár a hídszegélyek is felkerülhetnek a szerkezetre. Közben folytatódhatnak a belső korrózióvédelmi munkálatok, majd pedig a híd hídtartozékokkal való felöltöztetése.

A befejezéshez közeledő hidakon már csak az aszfaltrétegek fektetése van hátra.