Az előzetes adatok szerint a március lakásbiztosítási kampányban 460 ezer ügyfélszerződés mozdult meg. Így körülbelül egymillió magyar polgár 18 ezer milliárd forint értékű ingatlanállománya lett jobban védve – jelentette be Túri Anikó, a Nemzetgazdasági Minisztérium közigazgatási államtitkára.
Hozzátette: a kampány során nem csak a régi szerződések újultak meg, de a várakozásokat felülmúlóan 97 444 darab új szerződéskötés is történt, így az otthonoknak immár 74 százaléka biztosítva van.
A nagyok felvették a kesztyűt
Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti alelnöke szerint a kampány idején 188 300 szerződést töröltek, ám ezzel szemben 285 474 új szerződésre született ajánlat. A lakásbiztosítási kampány ugyanakkor nem feltétlenül változtatta meg a piaci helyzetet, hiszen 175 857 esetben a korábbi biztosító átdolgozott ajánlatát fogadták el az ügyfelek, azaz a szerződések közel 40 százaléka esetében nem történt biztosítóváltás.
A korábbi várakozások, amelyek arról szóltak, hogy a kampány során a top négy lakásbiztosító (Alfa, Generali, Allianz, Groupama) komoly piaci részt veszíthet, nem igazán vált valóra. Kandrács Csaba szerint ennek fő oka az volt, hogy a top biztosítók is felvették a kesztyűt és kedvedző ajánlatokkal jelentek meg a piacon.
Az említett négy biztosító 71 810 új szerződést gyűjtött össze: az új szerzések közel kétharmada ezeknél a társaságoknál jelentkezett. (Ezzel némileg azért csökkent a részarányuk.)
Túri Anikó szerint volt olyan biztosító, amelyik tizenkétszeresére növelte szerződéseinek számát.
Azt, hogy milyen átlagdíjak alakultak ki, mennyit spóroltak a váltók, még korai összegezni, hiszen sok esetben az új szerződések még csak a napokban kötvényesednek – a kampány idején kötött szerződések május 1-től élnek általában – a korábbi szerződések 30 napos felmondási idejének lejárta után. Kandrács Csaba arra emlékeztetett, hogy már a kampány első napjaiban is kétszámjegyű átlagdíj-csökkenést mértek a jegybanknál.
Duplázott, de kevés az MFO
Az új szerződésekben a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) aránya 9 százalékot ért el – több, mint 25 ezer MFO-t tudtak eladni az ügyfeleknek –, ami duplája a fogyasztóbarát biztosítások korábbi részarányának. Az online értékesítések részaránya 3 százalékról 10 százalékra futott fel.
A folytatásban a felek értékelik majd az első kampány eredményeit. A szakmai szervezetek április végéig küldik meg első javaslataikat, május végéig ezek értékelése és véleményezése következik, majd júniusban újabb egyeztetési körök után kerül sor a 2025. évi kampány feltételeinek megfogalmazására.