Minap került adásba a Beköltözve Hajdú Péterhez, és a műsorban ezúttal az építési és közlekedési miniszter, Lázár János vendégeskedett. A házigazda vacsorázás közben rákérdezett nála, hogy mi a terve a pályaudvarokkal?
Lázár János szerint a magyar közlekedésben az idei nagyon izgalmas év volt, mert kiderült az, hogy a magyarok, ha olcsó a közlekedés, akkor használják.
Olyan olcsón adjuk a jegyeket, hogy nagyon sok ember használja a vasutat és az autóbuszt is. Ebből következik, hogy az embereknek nem csupán az az elvárása, hogy olcsó legyen, hanem, hogy jó is legyen. Mi a föltétele annak, hogy jó legyen? Például, hogy egy pályaudvar rendben legyen
– adta meg a választ saját kérdésére Lázár János, egyben hozzátette, hogy szeretné, ha minden olyan pályaudvart rendbe tudnának hozni, amit az utasok használnak: busz- és vasúti pályaudvarokat egyaránt. Ehhez viszont nagyon sok pénz kell, amire van állami pénz, ha kapnánk rá, akkor uniós forrás, és természetesen van Magyarországon a magántőkének pénze.
Budapest egy hatalmas üzleti lehetőség és a fővárosi négy nagy állomás: a Déli, a Keleti, a Kelenföldi és a Nyugati elképesztően jó ingatlan, és én azt szeretném, hogyha létrehoznánk közös vállalkozásokat. Benne maradna a magyar állam mondjuk 25 százalékkal, annyiban kapná ennek a hasznát és eredményét és 75 százalékban lépne be a befektető, aki behozza és kockáztatja a pénzét. Újjáépíti a vasútállomást
– hangsúlyozta a tévéműsorban a miniszter, aki részletesen is kifejtette ötletét. Ennek alapján a vasút által nem használt helyeken áruház, üzletek létesülhetnek, a nagyobb telken bérlakások épülhetnek, amelyből a magyar állam maximum 25 százalékkal részesülne.
„Nekem az bőven elég. Tulajdonképpen a telket bevisszük a vállalkozásba. A tulajdonjog nem kerül át, az marad a magyar államé. Azzal fizetünk, hogy te újjáépíted nekünk a pályaudvart és amit ott te keresel a magánbizniszedben az a te pénzed, amit közösen keresünk, abból pedig a magyar állam is részesül.”
Én ezt egy jó gondolatnak tartom, nemcsak azért, mert az enyém, hanem mert végre meg tudjuk mozgatni a magántőkét, és változás lesz. Ha az emberek azt akarják, hogy jók legyenek a pályaudvarok, ahhoz pénz kell
– mondta Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter kifejtette: ezeknek a pályaudvaroknak csupán a 30 százalékát használják, 70 százalékában üresen állnak, így a vállalkozók abból profitálhatnak, hogy az üres területeken például áruházat, üzleteket, éttermet nyithatnak, az üres telekrészen pedig például bérlakások épülhetnek.
„Nem bonyolult ez. Ezeknél forgalmasabb hely kevés van Budapesten. Megáll a vonat, kiszállnak az emberek, gyorsan bevásárolnak, és mennek tovább. Ez az üzleti koncepció mindenhol jelen van Nyugat-Európában” – fűzte hozzá Lázár János.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!