Tegnap, február 21-én a W62498 járatszámú, 21:55-kor induló Dubaj – Budapest Wizz Air járat utasai minden probléma nélkül becsekkoltak – kezdi a beszámolót az Utazómajom.

Időben megkezdődött a beszállítás, de a gép mégsem indult. Egy óra várakozás után közölték, hogy tankolni kell a gépet, majd később 

A KAPITÁNY JELEZTE, HOGY NEM MŰKÖDIK MEGFELELŐEN AZ ÜZEMANYAG-MÉRŐ, EZÉRT NEM SZÁLLHATNAK FEL.

Újabb várakozás következett, hátha sikerül megjavítani a gépet, de nem jártak sikerrel. 

Több pletykát hallottunk, hogy nem is az üzemanyaggal volt a probléma, de ezt nem tudjuk megerősíteni

– jelezte az utazásközvetítő portál egyik olvasója.

Leszállították az utasokat a gépről, majd egy órán keresztül összevissza terelgették őket. Teltek-múltak az órák, többen a földön aludtak, köztük gyerekes családok is. 

MINDENKI NAGYON FESZÜLT ÉS IDEGES VOLT, FŐLEG AZ INFORMÁCIÓHIÁNY ÉS A FÁRADTSÁG MIATT.

A helyi földi kiszolgálók azt közölték, hogy 

a Wizz Air-es kollégák nem mernek az utasok elé állni, 

velük pedig hiába kiabálnak, ők mindent megtesznek.

Az egyik panaszos ezek után saját pénzén szállodai szobát foglalt magának, azonban a repülőtérről nem engedték ki, és olyan helyre terelték őket, ahol nem volt étterem vagy büfé, így víz és étel nélkül kellett várakozniuk.

Szombatra virradó hajnali 3-kor végül a Wizz Air is hallatott magáról, küldött egy emailt az utasoknak, amelyben egy hotelhez vezető link volt, ahol mindenki tudott magának szobát foglalni. Az Utazómajom legutóbbi információi szerint itt tartott a magyarok dubaji kálváriája.

Frissítés!

Cikkünk megjelenését követően a Wizz Air közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz, amit ezúton változtatás nélkül teszünk közzé:

"A Wizz Air február 21-i Dubajból Budapestre tartó járatánál a tankolás során technikai probléma lépett fel a földi kiszolgálóegység mérőműszerében, így az általuk visszaigazolt, és a repülőgép műszerei által mutatott üzemanyag mennyiség nem egyezett. Ennek következtében a biztonsági előírásoknak megfelelően a felszállás nem volt lehetséges, és az utasokat le kellett szállítani.

A Wizz Air azokat az utasokat, akik közvetlenül a légitársaság felületein (honlap és applikáció) keresztül intézték foglalásukat, folyamatosan tájékoztatta a kialakult helyzetről és fejleményekről emailben és SMS-ben is. A Wizz Air az utazási irodákat is tájékoztatta a helyzetről, arra azonban nincs rálátása, hogy azok hogyan és mikor továbbítják az információt az ügyfeleiknek.

A légitársaság azonnal intézkedett, hogy szállást biztosítson, és az átütemezést követően másfél órán belül a szállodai foglalás adatait személyre szólóan, az utasok által megadott elérhetőségeken kiküldte számukra, akik 55 hotelszoba-foglalást el is fogadtak.

Akik saját maguk intéztek szállást, azok számára mind a szálloda, mind az odautazás költségeit a Wizz Air ésszerű mértékig megtéríti. Ezen felül minden érintett a jogszabályoknak megfelelően kártérítést igényelhet az útjára.

A járat a tervek szerint este 7-kor száll le Budapesten. Az okozott kellemetlenségért a légitársaság elnézést kér."