A Wizz Air, Európa leggyorsabban növekvő és legfenntarthatóbb légitársasága az első olyan európai vállalat a légi közlekedési iparágban, amely Kínában gyártott Airbus A321neo repülőgépet vehet át. A flotta új, Tianjinban készített tagját a Wizz Air az első hasonló modell átvétele után négy évvel fogadhatja.
Az érkező repülőgép lesz a 92. Airbus A321neo a WIZZ birtokában, ezáltal a „neo” technológiával felszerelt modellek aránya a légitársaság nemzetközi flottájában több mint 50 százalékra növekszik 2 . Ugyancsak a Wizz Air rendelkezik a legnagyobb Airbus A321neo megrendeléssel Európában, a „WIZZ500 ambition” keretében pedig további 355 repülőgép beszerzését tervezi az évtized végéig.
Az Airbus A321neo a jelenleg piacon lévő leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgép, amely egyosztályos elrendezésben 239 ülőhellyel rendelkezik. A Pratt and Whitney GTF hajtóművel felszerelt modell a legalacsonyabb egy utasra eső üzemanyag-felhasználást biztosítja, ezáltal a Wizz Air összes nagy európai légitársaság viszonylatában 3 képes elérni a lehető legkisebb mértékű szén-dioxid-kibocsátást, miközben csökkenti költségeit is.
A repülőgéptípus emellett további jelentős környezetvédelmi előnyöket kínál:
- a zajterhelés közel 50 százalékkal,
- az üzemanyag-fogyasztás 30 százalékkal,
- a szén-dioxid-kibocsátás pedig 50 százalékkal kevesebb az előző típushoz képest 4 .
- A Kínából Európába történő szállítórepülést 10 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) keverékével hajtják végre az elkövetkező napokban.
Az új Airbus A321neo repülőgép finanszírozása egy lízingszerződés keretében történik majd, amelyet a Wizz Air és pénzügyi partnere, az AVIC kötött meg.
Mérföldkő a Wizz Air történetében
„Az Airbus A321neo a leghatékonyabb, jelenleg forgalomban lévő egyfolyosós repülőgép, ezért is esett erre a választásunk. Amellett, hogy kivételesen gazdaságos üzemeltetést biztosít, egyúttal olyan alapot kínál, amellyel megőrizhetjük pozíciónkat a világ egyik legfenntarthatóbb légitársaságaként. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy növekedésünk mellett is tovább csökkentsük az egy utasra jutó szén-dioxid-kibocsátásunk intenzitását.”
A mai nap fontos mérföldkő, hiszen az Airbus A321neo most először teszi ki flottánk több mint 50 százalékát. Illő, hogy ezt az alkalmat úgy ünnepeljük meg, hogy mi leszünk az első olyan európai megrendelő, amelyik az Airbus tianjini végszerelősoráról vesz át egy repülőgépet
– mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!