A felhívás alapján a felszámolók az értékesítésre kerülő új cégekbe apportálnának minden olyan eszközt, engedélyt és épületet, ami szükséges a további üzemeltetéshez. Az ingatlanok, így a vasútüzemi telkek és a kikötő sem kerülne bele az új cégekbe.

Az ingatlanok és az épületek szétválasztása érdekében az épületekre építmények jogokat alapítanának a felszámolók, az egyes gyártóegységeket és főépületeket pedig önálló helyrajzi számon emelnék ki – írja a HVG. A lap szerint azért is tűnik praktikusnak az építmények leválasztása, mert egy a telekingatlanokhoz kapcsolódó környezeti kármentesítési kötelezettségek a vevőt nem terhelik majd.

A lap azt írja, hogy április 25-ig várják az ajánlatokat, a két cégért együttesen 1,67 millió euró, azaz 680 milliárd forint részvételi biztosíték leszurkolását várják.

Az azonban még kérdéses, hogy lesz-e az ajánlatra komoly érdeklődő. A HVG ugyanakkor azt írja, hogy nemrég indította el egyedüli részvényesként a Dunaferr Steel Rolling Zrt. nevű céget Jozef Szivák, aki a kétezres évek végén a kassai vasművek adósa volt, ebből 2008-ban büntetőügy is lett.

Jozef Szivák annak az ügyészségi nyomozásnak volt az egyik fő gyanúsítottja, amely szerint a nevéhez fűződő cég nem fizetett a kassai vasmű acéllemezei után. Utóbb azonban a vádak alól felmentették, mivel a meghiúsult üzletekről tudomása volt a vasmű tulajdonosainak.

Nem tudja fizetni dolgozóit a Liberty, a kormány ultimátumot adott

A Vasas Szakszervezeti Szövetség szerint gyors intézkedésre van szükség, hogy kifizessék a béreket a Bérgarancia Alapból. A Nemzetgazdasági Minisztérium is megszólalt. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.