A Lidl és a Kaufland élelmiszerdiszkontok tulajdonosa, a Schwarz-csoport a kibertámadások óriási növekedésével kénytelen szembenézni. „Cégünk az ukrajnai háború előtt naponta körülbelül 3500 támadást szenvedett el, most azonban már napi 350 ezerre ugrott ez a szám, és főként Oroszországból érkeznek a támadások” – mondta a Süddeutsche Zeitungnak Gerd Chrzanowski, a csoport vezérigazgatója.

Erre válaszul a Schwarz Group egy amerikai céggel együttműködve mesterséges intelligencián alapuló biztonsági megoldásokat fejleszt, és ezeket a versenytársak számára is elérhetővé kívánják tenni a jövőben – olvasható a német Der Spiegel cikkében.

A tojás, a banán és a tej kapcsán versenyzünk, nem a kiberbiztonságban. Itt együtt kell működnünk. Ha egyikünket megtámadják, az mindannyiunkat érinti

 – mondta Gerd Chrzanowski.

A vezérigazgató szerint a támadások jelentős károkat okoznak a német gazdaságnak, 2023-ban 206 milliárd euróba kerültek. A kár összege 2024-ben mintegy 30 százalékkal, 267 milliárd euróra emelkedett. Ezért fontos a „digitális szuverenitás” megteremtése az amerikai szolgáltatókkal szemben. „Vannak olyan adatok, amelyeket nem szabadna egy másik országban lévő szerveren tárolni” – hangsúlyozta.

A neckarsulmi székhelyű vállalat 2025-re egy új mesterséges intelligencia platformot is tervez az európai kiskereskedelmi szektor számára, amelynek célja többek között a pénztáraknál kialakuló sorok elkerülése. A Schwarz-csoport ezen a területen is a függetlenségre összpontosít.