A Lufthansa kedden közzétette harmadik negyedéves jelentését. Ebből kiderül, hogy éves összehasonlításban csökkent a cég működési eredménye, mivel zászlóshajójának, a légitársaságnak alacsony hozamokkal, növekvő költségekkel és erős versennyel kellett szembenéznie - ismertette a Reuters.
Az 1,3 milliárd eurós (1,41 milliárd dollár) harmadik negyedévi működési eredmény nagyrészt megfelelt az elemzők várakozásainak, de 9 százalékkal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál.
Márpedig az európai légitársaságok életében általában a harmadik negyedév a legerősebb, ebben jelennek meg ugyanis a legforgalmasabb nyári hónapok adatai.
A növekvő költségek, a közel-keleti válsággal kapcsolatos kiszámíthatatlanság és a repülőgépek késedelmes leszállítása azonban hatással volt az eredményekre.
A Lufthansa utasszállító légitársaságai, amelyek közé tartozik a névadó márka, valamint olyan fuvarozók, mint az Austrian Airlines, a Swiss International és az Eurowings, 1,2 milliárd eurós működési nyereséget értek el a harmadik negyedévben, szemben a 2023-as év azonos időszakának 1,4 milliárdjával.
A visszaesés elsősorban az alapmárka, a Lufthansa Airlines eredményének 234 millió eurós csökkenése miatt következett be - tudatta a vállalat.
A légitársaság különösen arra panaszkodott, hogy nehezen tud versenyezni a kínai légitársaságokkal, amelyek még mindig képesek átrepülni az orosz légtér felett. Ez arra késztette a Lufthansát, hogy felfüggessze a Frankfurt-Peking járatait. Ennek eredményeként
a harmadik negyedévben 14 százalékkal csökkentek az ázsiai-csendes-óceáni térségben a hozamok.
„Az a tény, hogy a Lufthansa kénytelen volt törölni egyik legrégebbi útvonalát, a Frankfurt-Pekinget a menetrendjéből, jól mutatja, hogy mennyire eltolódik a nemzetközi verseny egyensúlya” - fogalmazott a Lufthansa szóvivője. Hozzátette, hogy
az európai légitársaságok rendkívül egyenlőtlen versenyhelyzetben vannak Kínával, valamint a Perzsa-öböl és a Boszporusz légitársaságaival szemben.
A csoport ennek fényében új programot indított az ágazat talpra állításáért. A költségcsökkentő intézkedések reményeik szerint 2026-ig bruttó 1,5 milliárd euróval fogják befolyásolni az üzemi eredményt.
A Lufthansa megerősítette az egész évre vonatkozó kilátásait, és 1,4-1,8 milliárd euró közötti csoportos működési eredményt célzott meg, valamint fenntartotta a 8 százalékos működési eredményt középtávú célként. Elemzők ugyanakkor kétségbe vonták, hogy ez 2026-ig elérhető lesz.