Miután a múlt hónapban visszavonták engedélyüket az e-rollereket közvetítő cégeknek, a polgármesteri hivatal közölte, hogy a három külföldi szolgáltató – a Lime, a Dott és a Tier Mobility – nem tett lépéseket, hogy visszaszerezze az engedélyeket, azaz nem korlátozta ügyfelei mozgását, nem ellenőrizte a parkolást sem - írta meg a Reuters.
A Lime és Dott azt mondta, hogy a városháza hivatalosan nem is értesítette őket a határidőről, egyébként megtették volna a megfelelő intézkedéseket. A Dott csak a hivatalos dokumentum kézhezvétele után értékeli, hogy tegyen-e esetleges jogi lépéseket. A Tier nem válaszolt a lap kérdésére.
A robogómegosztó rendszert a világ más városaiban sem nézték jó szemmel sokan az utcákon és a járdákon közlekedtek a rollerekkel, ott parkoltak le, ahol akartak.
Augusztusban az ausztráliai Melbourne város vezetői úgy döntöttek, hogy betiltják az elektromos rollerek bérlését. Akkor város két e-robogó üzemeltetőjének 30 napja maradt arra, hogy a járműveket kivonják a forgalomból.
A probléma pedig nem ma kezdődött:
Párizs, 2023-ban megszavazta az elektronikus rollerek bérlésének betiltását.
Koppenhága 2020-ban betiltotta, majd a következő évben újra bevezette őket, de szigorú új szabályokkal.
Barcelona 2016 óta részlegesen betiltotta ezeket a város történelmi részein.
Londonban továbbra is tilos a magántulajdonban lévő e-rollerek közutakon való használata, de 2021 közepe óta három üzemeltetőnél zajlanak nyilvános próbaüzemek.
Róma kapcsolata az e-robogókkal 2022-ben vált kérdésessé, amikor új szabályokat kellett bevezetniük, a lakosság biztonsága miatt.