Miután a múlt hónapban visszavonták engedélyüket  az e-rollereket közvetítő cégeknek, a polgármesteri hivatal közölte, hogy a három külföldi szolgáltató – a Lime, a Dott és a Tier Mobility – nem tett lépéseket, hogy visszaszerezze az engedélyeket, azaz nem korlátozta ügyfelei mozgását, nem ellenőrizte a parkolást sem - írta meg a Reuters.

A Lime és Dott azt mondta, hogy a városháza hivatalosan nem is értesítette őket a határidőről, egyébként megtették volna a megfelelő intézkedéseket. A Dott csak a hivatalos dokumentum kézhezvétele után értékeli, hogy tegyen-e esetleges jogi lépéseket. A Tier nem válaszolt a lap kérdésére.

A robogómegosztó rendszert a világ más városaiban sem nézték jó szemmel sokan az utcákon és a járdákon közlekedtek a rollerekkel, ott parkoltak le, ahol akartak.

Augusztusban az ausztráliai Melbourne város vezetői úgy döntöttek, hogy betiltják az elektromos rollerek bérlését. Akkor város két e-robogó üzemeltetőjének 30 napja maradt arra, hogy a járműveket kivonják a forgalomból.

A probléma pedig nem ma kezdődött:

Párizs, 2023-ban megszavazta az elektronikus rollerek bérlésének betiltását.

Koppenhága 2020-ban betiltotta, majd a következő évben újra bevezette őket, de szigorú új szabályokkal.

Barcelona 2016 óta részlegesen betiltotta ezeket a város történelmi részein.

Londonban továbbra is tilos a magántulajdonban lévő e-rollerek közutakon való használata, de 2021 közepe óta három üzemeltetőnél zajlanak nyilvános próbaüzemek.

Róma kapcsolata az e-robogókkal 2022-ben vált kérdésessé, amikor új szabályokat kellett bevezetniük, a lakosság biztonsága miatt.

Nálunk nem tiltották be az e-rollereket, de júlus 16. óta csak kötelező biztosítással gurulhatnak. Az Economxnak nyilatkozó szakértők szerint a kgfb ugyanúgy működik a rollerrel okozott károk esetén, mintha személygépjármű lenne a másik érintett. Erről itt írtunk bővebben >>>