2024-ben sem változott az  a tend, hogy növekszik Magyarországon a gépjárművek száma, miközben egyre emelkedik az átlagéletkoruk is – hívja fel a figyelmet összeállításában a Totalcar. 

A hazai járműállomány átlagéletkora idén júniusban átlépte a 16 évet.  Egyetlen kategóriában, a motoroknál javult csak a helyzet: itt 20,7-ről 20,6 évre csökkent az átlag.

A magyar autópark a legjobb eredményeket még 2006-2007-ben érte el, akkor az utakon futó 2,9 millió  gépkocsi átlagéletkora 10,3 év volt.

2015-ben már 3,2 millió autót tartották nyilván, 13,7 éves korral. 2019-ben, a járvány előtt pedig a 3,8 millió autó már átlag 14,4 éves volt.

Mindebből kitűnik, hogy 

a bővüléssel párhuzamosan nem fiatalodik a flotta. Az újautó-piac 2024-ben várható 10 százalék körüli emelkedése kevés a fordulathoz és a behozott autók sem javítják a statisztikát

– mutat rá a szakportál.

Az év első tizenegy hónapjában több mint 102 ezer külföldről behozott használt autót helyeztek forgalomba, szemben az egy évvel korábbi közel 99 ezer darabos importtal. E járművek 32 százaléka öregebb volt 16 évesnél, de ugyanekkora arányt képviseltek a 11-15 éves autók is.

Tehát több mint 30 ezer olyan autó jött az országba 2024 első tizenegy hónapjában, amelyek eleve idősebbek az autópark átlagánál. Ugyanekkora mennyiség pedig 1-5 éven belül eléri az átlagéletkort.

A legnépszerűbb importautók listájának élén egyébként a Volkswagen Golf, valamint a Ford Focus és az Opel Astra áll, ezek a modellek döntően 13-14 évesen érkeztek Magyarországra.