Az elemzés szerint Magyarországon az e-kereskedelem növekedési üteme 2022-ben 9,9 százalékra mérséklődött, az online értékesítés kereskedelmen belüli részaránya 9,6 százalékra esett. Az online rendelések száma 11,8 százalékkal nőtt, az év végére elérte a 77,1 milliót.
Az online értékesítési piacon tavaly 2 százalékkal csökkent a kosárérték, egy vásárlás alkalmával átlagosan 17,2 ezer forintot költöttek a vevők. A jóléti kiadások visszaesése leginkább a műszaki cikkek és nagy értékű tartós fogyasztási cikkek forgalmában érződött.
A Magyar Telekom online értékesítési felülete majdnem 10 százalékát adta a mobiltelefon és tablet, szórakoztató elektronika és számítástechnika termékkategóriák belföldi online kiskereskedelmi forgalmának, ez mintegy 14 százalékos emelkedés éves összevetésben – írták a közleményben. Hozzátették, hogy akárcsak az előző 4 évben, tavaly is a távközlési szolgáltató online boltja adta el a legtöbb tabletet és mobilkészüléket.
Noha a gyorsan változó gazdasági környezetben a vásárlók visszafogottabban vásárolnak, a Magyar Telekomnál az eladott mennyiség nem csökkent, az értékesítések összege még nőtt is, amiben ugyanakkor az árfolyam és az infláció okozta áremelkedés eredménye is szerepet játszott – írták.
A távközlésen spórolnak a magyar vállalkozások
Változik az üzleti távközlési piac, a cégek évről évre kevesebbet költenek távközlési szolgáltatásokra. Bővebben >>>