A Publicus Intézet Népszava számára készült felmérése szerint a megkérdezettek kétharmada – 67 százaléka – szerint ma már nem elfogadható magyarázat a vasút állapotára a súlyos örökség, a 30 éves hátrány.
Az ellenzéki szavazók körében nem meglepő, hogy elsöprő többségben voltak azok, akik szerint nem költöttek eleget a vasútra, de a kormánypárti válaszadók közül is
- csak 29 százalékuk találta rendben lévőnek a vasúti közlekedésre jutó összeget,
- 40 százalék elégedetlen volt,
- és a kérdezettek mintegy 30 százaléka nem tudott vagy nem akart felelni erre a kérdése.
Pártállástól függetlenül a kérdezettek mintegy fele vélte úgy, hogy a vasúti problémák halmozódása a múlt örökségével, a rossz állapotban lévő pályákkal, vonatokkal magyarázható. Az összes válaszadó:
- közel harmada a közlekedéspolitikát,
- 6 százaléka a MÁV vezetését okolta,
- és csak 1 százaléknyian voltak, akik, akik a vasúti dolgozók felelősségét firtatták.
Probléma probléma hátán.
A kérdezettek
- 30 százaléka állította, hogy szinte minden utazása során akadt valamilyen probléma a vasúttal,
- 23 százaléknyian gyakran találkoztak gondokkal,
- 29 százaléknak ritkán van panasza,
- 15 százalék pedig azt mondta, vonatozásai során soha nem volt gondja.
Arra a kérdésre, hogy melyek voltak a legnagyobb problémák a vasúti közlekedésben, jellemzően a késést, az elavult járműveket, a klíma hiányát vagy meghibásodását és a tisztasági gondokat jelölték meg.
A magyar vasúti közlekedést a kérdezettek 53 százaléka tartja biztonságosnak, harmaduk viszont nem érzi annak ezt a közlekedési formát.
Azonban, ha összességében kellett megítélni a MÁV-ot,
- 47 százalék elégedett, vagy inkább elégedett,
- 46 százalékuk pedig nem, vagy inkább nem.
A vonattal utazók gyakorta kritizálják a MÁV-ot,
- a kérdezettek 45 százaléka úgy vélte, hogy az MÁV árai a szolgáltatás színvonalának megfelelőek,
- csupán 8 százalékuk válaszolta azt, hogy a vasúti jegyek árai magasak.
A megye- és országbérletekkel is elégedettek az emberek.
- 61 százalék szerint jó döntés volt azokat bevezetni,
- 42 százaléka szerint forgalomnövekedését okozott a bérlet,
- 13 százalékuk szerint nem.
Kirúgták a MÁV-HÉV vezérigazgatóját
Nagy Gábor helyét Pál László veszi át, aki a MÁV közlése szerint tapasztalt kötöttpályás szakember. Erről itt írtunk részletesebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!