A Magyar Közlekedési Klub nyílt levélben fordult Lázár János építési és közlekedési miniszterhez ezzel a felvetéssel. A szervezet által megrendelt igazságügyi szakértői vélemény szerint ugyanis a Pápa és Csorna közötti sebességkorlátozások 87 százaléka indokolatlan, számos lassú-jel szabálytalanul került kijelölésre, és a sebességkorlátozások mintegy 22 perc többlet menetidőt jelentenek, amelynek következtében szétesnek a csatlakozások a vonal mindkét végén – írta meg a Telex.
A MÁV válaszlevelében azt is megjegyezte, hogy azért dolgoznak, hogy a magyarországi vasútvonalakon a lassú-jeleket, vagyis a sebességkorlátozásokat megszüntethessék. Hozzáteszik, hogy a Magyar Közlekedési Klub jelentését egy olyan ember írta, aki szakértőnek álcázza magát, a szövege pedig „helyenként méltatlan, helyenként pedig alkalmatlan a tételes cáfolatra”.