Nagy Bálint a projektet azzal indokolta, hogy a közlekedési akcióterv egyik legjelentősebb részét képező, csaknem 800 milliárd forintos infrastruktúra-fejlesztés mellett szükség van járműfejlesztésre is. Az új járművek beszerzése ugyanakkor hosszú folyamat, egy most megvásárolt vasúti jármű legjobb esetben 2028-ra állhat forgalomba.

Érdemes tehát azokat is számításba venni, amelyek a MÁV tulajdonát képezik, de felújításra várva nem közlekednek. Országszerte csaknem 100 ilyen vasúti kocsi van, ezek felújításával időt lehet nyerni

– mondta az államtitkár. Hozzátette:

az erősítésre nagy szükség van, mert az ország- és vármegyebérleteknek, valamint az új kedvezményrendszernek köszönhetően ma többen utaznak a MÁV vonatain, mint a járvány előtti rekordidőszakban.

Bár évtizedes hátrányokat kell ledolgozni a vasúttársaságnál, a kormány mindent megtesz, hogy a vasúti szolgáltatás ne csupán olcsóbb legyen, de folyamatosan javuljon is – fogalmazott Nagy Bálint.

Haváriaközpont jön a MÁV-nál

2025. január 1-ig felállítja a MÁV az Országos Haváriaközpontot, hogy gyorsabban tudjanak reagálni a rendkívüli forgalmi helyzetekre – jelentette be Facebook-oldalán Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója miután az Index nyilvánosságra hozta, hogy néhány nappal ezelőtt egy vonat azért érkezett meg jelentős késéssel a célállomásra, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje, a váltás pedig nem érkezett meg, így ő leszállt a vonatról és befejezte a munkát. Erről itt írtunk részletesebben >>>

A MÁV Zrt. vezérigazgatója szintén azt emelte ki az államtitkár videóüzenetében, hogy a vasúti közlekedés Magyarországon egyre népszerűbb az ország- és vármegyebérleteknek, valamint a tarifareformnak és a budapesti tarifaközösségnek köszönhetően. Hegyi Zsolt szerint a vasúttársaságnak az a feladata, hogy ezt a népszerűséget megszolgálja, ezért „hadrendbe kell állítani minden járművet", amellyel a MÁV rendelkezik.

Ennek érdekében kezdődött el annak a mintegy 100 vasúti szerelvénynek a felújítása, amelyeket alkatrészhiány miatt eddig nem lehetett korszerűsíteni.

Ezeknek körülbelül a fele korszerű, első- és másodosztályú intercity-kocsi. A felújítandó járművek a tervek szerint a következő nyáron már forgalomba is állhatnak, így még több légkondicionált vasúti kocsi közlekedhet jövőre. Ez a projekt lesz tehát a következő 9 hónap legfontosabb feladata – tette hozzá a MÁV vezérigazgatója.

Trükközik a MÁV a késési adatokkal? Vitézy kiosztotta Lázárt

A Lázár János felügyelte, késést késésre halmozó állami vasúttársaság már nem teszi közzé a részletes vonatkésési adatokat, ahogy erre Vitézy Dávid felfigyelt. Ezután rejtélyes módon mégis visszakerült a hiányzó adatállomány. Itt olvashat erről többet >>>