Az Indexnek adott interjúban Ola Källenius, a stuttgarti központú autóipari konszern igazgatótanácsának elnöke ismertette, hogy a hajtásláncok arányának változásával akkumulátor-beszerelő üzemet létesítenek a gyár területén, a közeli jövőben pedig a Mercedes-Benz luxusautó-vásárlóit is kiszolgálhatják Kecskemétről.
„A kecskeméti gyár nagyon fontos része a globális termelési hálózatunknak, nem véletlen, hogy a következő években több milliárd eurót fektetünk ebbe az üzembe a következő generációs jármű-architektúrákat és modelleket szem előtt tartva” – mondta Ola Källenius, aki magyarországi látogatása során látni akarta, hogyan halad a gyárbővítés, és találkozni is akart a csapattal.
A termelés minőségét és a szállítási hatékonyságot tekintve a konszern életében globális kitekintésben is kiemelt szerepet tölt be Kecskemét
– hangsúlyozta az igazgatótanács elnöke, aki úgy véli, nem véletlen, hogy a konszern németországi gyáraiban, illetve a Mercedes-Benz kínai gyárában is fontos pozíciókat töltenek be magyarok a termelésirányításban.
Az első EQB kompakt SUV modell egyenesen Kecskemétről
2021 őszén az alföldi üzemben gördült le a szalagról az első EQB kompakt SUV modell. első tisztán elektromos, sorozatgyártásban készült autó a Mercedes-Benz életében is mérföldkő, hiszen lenyűgözte a konszern vezérkarát, hogy az igazgatótanácsban hozott döntéstől alig 12 hónap telt el a tényleges gyártásig. Az elnök felidézte: a Müncheni Autószalonon bemutatták az úgynevezett MMA architektúrát, új generációs elektromos autókkal és villamosított, high-tech belső égésű erőátviteli rendszerrel.
Nem titok, hogy a terjeszkedés a termékportfólió bővítéséről szól, a közeli jövőben, az évtized közepétől a Mercedes luxusautó-vásárlóit is Kecskemétről szolgálhatjuk ki
– vázolta a közeljövőt Ola Källenius, a konkrét modellek említése nélkül.
A gyárbővítés a legmagasabb műszaki paraméterek mentén valósul meg, ez egy teljesen széndioxid-semleges üzem lesz, a fűtéshez a tervek szerint geotermikus energiát használnak majd. A termelést úgy szervezik át, a magyarországi partnereikkel együttműködve, hogy megújuló energiára támaszkodhassanak a fosszilissal szemben.
Iszonyatosan felpörgött az elektromos autók eladása
A német autógyártó 66 százalékkal több e-autót adott el, mint tavaly ilyenkor. A Mercedes-Benz Cars a harmadik negyedévben 510 ezer 600 járművet értékesített, 4 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, miközben a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) eladása 66 százalékkal, 61 ezer 600-ra emelkedett.
Az év első kilenc hónapjában a Mercedes-Benz személyautók BEV-eladásai csaknem megduplázódtak, 97 százalékkal nőttek. A Top-End szegmens járműveinek értékesítése ugyanebben az időszakban 6 százalékkal nőtt. Összességében az első három negyedévben 1 millió 529 ezer 800 autót értékesített a Mercedes-Benz, 2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.