Az eddig megszokottnál hamarabb küldik vakációra a munkaerő nagy részét a Mercedesnél karácsony előtt, akkora veszteségekkel küzd a prémium autómárka – közölték Németországban.
Az ünnepi időszak a dolgozóknak ezúttal már december 16-ától elkezdődik – ekkor leáll a gyártás a legfőbb üzemben, amivel jelentős működési költségeket spórolnak meg.
Nem fogynak a prémium autók, megszorítás kell
Erre azért van szükség, mert a harmadik negyedévben is magas lett a luxusmárka profitcsökkenése.
A jelentések szerint júliustól szeptember végéig a Mercedes konszolidált nyeresége több mint felére, körülbelül 1,7 milliárd euróra esett az előző év azonos időszakához képest, 4,7 százalékos árbevétel-arányos megtérülés mellett.
A stuttgarti autógyártó gyenge teljesítményéhez az is hozzájárult, hogy az elektromos autókészletet meredek árengedményekkel adták el a kereskedőknek, ami alávágott a jövedelmezőségnek.
Emiatt Harald Wilhelm pénzügyi igazgató most bejelentette, hogy csoportszinten minden területen megvizsgálják a megtakarítások lehetőségeit, mivel idén már bő 31 százalékos profitcsökkenést szenvedtek el. Rosszul alakult az összértékesítés – különösen a felső árszegmens tisztán elektromos autói fogytak alig.
USA: Sarkos vélemény a hibridekről
Sok elektromos autó "sz.r", de a hibrid modellek mind közül a legrosszabbak – jelentette ki egy podcast interjúban Peter Rawlinson, az amerikai e-autókat gyártó Lucid Motors vezetője, aki szerint honfitársai joggal kritikusak az ottani gyártókkal szemben. Szerinte „szívás”, hogy az USA-ban ugyan sok ember vezet elektromos autót, de a túlnyomó többség még mindig a belsőégésű motorokra esküszik. Tavaly 9,2 százalékos piaci részesedést ért el az új elektromos autók regisztrációja az Egyesült Államokban, míg a németeknél ez az arány 14,6 százalék volt.Kényszerszabadság és átvilágítás gurul le a szalagról
Ahogy arról többször írtunk, a német autóipar elnehezült helyzetében már több márka jelentett be költségcsökkentő lépéseket, míg a Mercedesnél is a hatékonyság növelésére koncentrálnak a spórolósra vett üzletpolitikával.
A tervezett intézkedések bizonyos területeken pedig már konkrétak.
Ezek egyike, hogy a Südwest Presse jelentése szerint a sindelfingeni üzemben a dolgozókat kényszerszabadságra küldik december közepétől.
Sindelfingen a cég egyik legnagyobb üzeme a világon és a prémium járművek gyártásának központi kompetenciaközpontja, a csoporton belüli kutatás és fejlesztés fontos helyszíne. Ott gyártják az S-osztályt, az E-osztályt és a Mercedes-Benz EQ sorozat különböző modelljeit.
A kora karácsonyi vakáció már a szigorú megtakarítási intézkedések szerves része, ám ennél nagyobb horderejű lépésekre is készülnek.
Például felülvizsgálják a tervezett beruházásokat, a beszerzések nagyobb szabványosítását és az üzemekben felhasznált kapacitásokat.
A következő hónapokban minden követ megfordítanak – fogalmazott a pénzügyi igazgató, azt remélve, hogy jövőre javulhatnak a Mercedes bevételei.
Egyre nyomasztóbb a kínai verseny
A hagyományos német márka visszaeséséért a piaci elemzők az otthoni gazdaság nehézségei mellett a gyengülő kínai gazdaságot is okolják, különösen az ingatlanszektorban, ami rontja a fogyasztók vásárlási kedvét. Így a magas árrésű luxus e-modellek iránti kereslet is jóval elmarad a várakozásoktól az eddig jól teljesítő kínai piacon – idézi az Efahrer.com szakportál.
Megjegyzik: jelenleg Európában is meglehetősen óvatosak a drága autók vásárlói, az eladásokat egyre nehezítik a kínai gyártók versenyképes, olcsóbb ajánlatai.