Brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy kutatásból, amely azt mérte, mennyire áll készen az AI használatára a munkaerőpiacra hamarosan belépő korosztály.A Gong új kutatása azt mutatja: a brit üzleti hallgatók 78 százaléka felkészültnek érzi magát az AI által vezérelt világba való belépésre, 45 százaléka pedig azt állítja, hogy motiválja őket az AI munkájukban betöltött szerepe.

 

Leesett a kő a szívekről.

 

A hrnews cikke szerint ez eredmények megkönnyebbülést jelentenek a brit vállalkozások számára, amelyek a következő generációt szeretnék alkalmazni, mivel

 

  • közel 90 százalékuk már használja az AI-t,  
  • 82 százalékuk pedig több AI-technológiát szeretne bevezetni a mindennapi munkafolyamatokba.

 

mesterséges intelligencia a munkahelyeken egyszerre okozott izgalmat és szorongást az Egyesült Királyság irodáiban, de 69 százalék egyetért azzal, hogy a mesterséges intelligencia hasznos segítség lehet, ezért fontos, hogy elfogadják azt.

 

A megkérdezett diákok 95 százaléka azt állítja, hogy érti a mesterséges intelligenciát és annak az üzleti életben betöltött szerepét.

 

Ben Robinson, az Exeteri Egyetem utolsó éves PPE hallgatója elmondta:  

 

a technológia hatalmas lehetőségeket rejt magában a munkavállalók támogatására, különösen az értékesítés és a kapcsolódó területeken. Amíg az egyének rendelkeznek a megfelelő készségekkel ahhoz, hogy a mesterséges intelligenciát hasznos eszközként használják a munkájuk során, úgy gondolom, hogy nem kell félni tőle.

 

Hozzátette, az AI még nem sajátította el a szerepkör emberi elemét, ezért a mi közreműködésünk továbbra is létfontosságú lesz. 

Anna Carway, a Gong értékesítési fejlesztési képviselője elmondta:

 

Az AI-tól nem valami őrült jelenség, olyan dolgokra képes, amelyekre nem is gondolunk, például automatizálja a folyamatokat és egyszerűsíti a feladatainkat. Ha már eleve jó munkamorálod van, és teljes mértékben beépíted a munkamódszereidbe, akkor kétszer olyan sikeressé tehet

 

A megkérdezett hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörök lesznek azok a pozíciók, amelyekre a legnagyobb hatással lesz a mesterséges intelligencia. Ezzel szemben a legtöbb diák úgy véli, hogy az értékesítés az egyik olyan munkakör, amelyre a legkevésbé lesz hatással a mesterséges intelligencia.

A gazdasági szakos hallgatók közel egyharmada (31 százalék) tervezi, hogy az értékesítés területén helyezkedik majd el, és az eredmények arra utalnak, hogy már most tisztában vannak azzal, hogy a mesterséges intelligencia hogyan segíthet nekik. Például 62 százalékuk tudja, hogy a mesterséges intelligencia képes megérteni az értékesítési képviselő és az érdeklődő közötti összes interakciót, és pontosan megjósolni, hogy az érdeklődő vásárolni fog-e, míg 64 százalékuk tudja, hogy a mesterséges intelligencia képes megírni a hívás után elküldendő utólagos e-maileket.

 

 

 

A cégek 46 százalékának nincs letisztult álláspontja a mesterséges intelligencia (MI) használatáról. Az Economxnak nyilatkozó szakjogász ugyanakkor bizakodó, mert szerinte az MI felhasználása számos területen jelentős előrelépéseket hozhat. Itt olvashatja a részleteket >>>