Megjelent Magyar Közlönyben a mohácsi Duna híd, és az ahhoz kapcsolódó úthálózat kivitelezéséhez szükséges pénz biztosításáról szóló rendelet.

A kormány a projekt teljes költségvetését bruttó 389,3 milliárd forintban határozza meg.

A rendelet szerint a bruttó 389,3 milliárdos kiadás nagyon nagy részét 2025 és 2029 között költik majd el, idén csupán kétmilliárd, jövőre viszont már bruttó 50 milliárd forintra lesz szükség. Ez nagyságrendileg megegyezik a már áprilisban megismert nettó 294 milliárd forintos árral. 

A rendelet engedélyezi Lázár Jánosnak, hogy még az idén elköltse a beruházáshoz szükséges első kétmilliárd forintot.

A mohácsi Duna híd megépítéséről évtizedek óta szó van, az elmúlt időszakban került a megvalósítás előtti állapotba a projekt, aminek a tervek szerint három része van:

  • egy új híd a Dunán;
  • a híd összekötése egy 2x2 sávos úttal nyugati irányba az M6-os autópályáig;
  • illetve a híd összekötése egy 2x1 sávos úttal keleti irányba az 51-es útig.

Ez utóbbi egy 19 kilométeres új utat jelent.

A Dunán két ártéri hidat és egy mederhidat építenek, ezek összesen 756 méter hosszúak lesznek.

Az új mohácsi híd, valamint a hozzá csatlakozó M6-os autópálya-szakasz és az 51. számú főút közötti úthálózat terveit a Speciálterv Építőmérnöki Kft. készítette a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából. A cég honlapján szereplő adatok szerint a hármas tagolású acélhíd teljes felülete 18 ezer négyzetméter lesz.

A mohácsi lesz a 21. híd a Duna magyarországi szakaszán,

a 20. a kalocsai Duna-híd, amely lényegében már elkészült, az átadása pedig idén nyáron esedékes.