A Publicus felmérést készített a MOHU palackvisszaváltási rendszeréről, amely szerint

az automatákat használni próbálók 47 százaléka találkozott, 52 százaléka nem találkozott problémával.

A visszaváltási problémák közé sorolták, hogy

  • az automata nem vett vissza minden palackot (57 százalék),
  • nem működött az automata (51 százalék),
  • nem jutott hozzá az 50 forintos betétdíjhoz (9 százalék),
  • nem talált automatát (7 százalék)

- derült ki a Népszava által rendelt kutatásból, amely szerint a válaszokat némileg a pártszimpátia is befolyásolja,

a Fidesz-KDNP szavazóinak 82, az ellenzékieknek 59, a Tisza Párt híveinek és a bizonytalanoknak pedig 64 százaléka vélekedik kedvezően a rendszerről.

  • A rendszer az emberek 68 százaléka szerint működik jól, vagy inkább jól,
  • 56 százalék szerint „jól céllal indult a változtatás, de a kivitelezés nem sikerült”,
  • 32 százalék gondolja azt, hogy „az új visszaváltási rendszer hatékony módszer, hogy minél több palack kerüljön újrafelhasználásra”.

A kutatás szerint az emberek 69 százaléka szokott az 50 forintos visszaváltási díjjal terhelt palackos italokat venni, közülük 54 százalék már váltott vissza ilyeneket.

A panelházakban 79 százaléka vitt már vissza csomagolást, a kertes- vagy társasházban élőknek nagyságrendileg a fele még gyűjti a palackokat, az emberek 15 százaléka azonban nem bajlódik a rendszerrel.

A teljes népességben öt százalék azok aránya, akik a Mol leányvállalata rendszerének hatására kezdték el szelektíven gyűjteni és visszaváltani a hulladékot, továbbá 22 százalék olyan boltban vásárol, ahol nincs automata. Az embereknek a leggyakoribb problémája az volt a rendszerrel, hogy a gép nem vett vissza minden palackot.