Különböző amerikai kutatások szerint a vállalati világban legnagyobb stressznek az értékesítők vannak kitéve, akik 79 százaléka vallja magáról, hogy a munkahely okozta nyomás komolyan jelen van az életében. 

Az értékesítők a magas teljesítményelvárások, a versenyhelyzet és a bizonytalan jövedelem miatt fokozottan ki vannak téve a stressznek, ami gyakran vezet kiégéshez, csökkent motivációhoz és magas fluktuációhoz

– állapítják meg a szakértők.

Arra is rámutatottak, hogy az értékesítők legnagyobb stresszforrásai közé tartoznak a havi eladási kvóták teljesítése, a folyamatos ügyfélkapcsolat fenntartása, valamint a munka és a magánélet közötti egyensúly megtalálása. Azt ezt vizsgáló kutatás szerint 

az értékesítők 67 százaléka érzi úgy, hogy a stressz negatívan befolyásolja teljesítményüket.

Különféle stresszkezelési technikákat is vizsgáltak az értékesítők körében. A kutatások szerint 

a mindfulness alapú stresszcsökkentő programok, a rendszeres fizikai aktivitás és a rugalmas munkavégzés mind hatékony eszközök a stressz csökkentésére. Az értékesítők, akik részt vettek ilyen programokban, átlagosan 25 százalékkal kevesebb stresszt észleltek.

Fontos, hogy ne akarjanak mindig nyerni az értékesítő kollégák, hiszen annak gyakran kudarcérzet a vége és a stressz szintje csak fokozódni fog. Ehelyett tűzze ki például azt, hogy többször nyerjen, mint veszítsen – tanácsolja  Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere.

Hozzátette: mindenkinek más stresszkezelési technika válik be, a lényeg, hogy ne higgyük el, a stressz szükséges rossz, amit el kell viselni, inkább dolgozzuk ki a leküzdésére irányuló taktikákat.

Emellett egy felkészült vezetőnek is valós válaszokat kell tudni adnia a külső kihívásokra, a versenyhelyzetre, elvárások okozta nyomásra. Ez segíti majd őt abban, hogy a stresszel járó helyzetekre felkészítse az értékesítőit, hogy könnyedebben tudják lekezelni, vagy akár elviselni a nyomást.