Az MVM közleményében azt írja, a csalók jellemzően nem magyar e-mail címekről küldik a hamis online számlákat. Kiküldésükkor valótlan előzményre hivatkoznak, a befizetési információknál pedig adathalász oldalra irányítják az ügyfelet. Hozzáteszik, gyakran található a számlákon helyesírási hiba és magyartalan mondat.

szolgáltató egy példamondatot is idéz a legfrissebb adathalász levelek egyikéből:

„A fennmaradó összeget a hónap végétől kérjük befizetni, a legutóbbi számlájában hiba lépett fel, ezért a fennmaradó összeget be kell fizetnie a számlák megfelelő folytatásához a következő szakaszokban.”
Az MVM felhívja továbbá a figyelmet, hogy minden esetben az MVM Next online ügyfélszolgálat az elektronikus számla feladója, és minden esetben szerepel rajta a vezetett szerződéses folyószámla száma, a számla száma, illetve az átutaláshoz szükséges banki adatok is.

Kiemelik, sosem kérik a bankkártya adatokat az ügyfélszolgálat honlapján, azokat minden esetben csak a biztonsági banki felületre való átirányítást követően kell megadni.

Az MVM Next leszögezi, minden nem hivatalos megkereséstől és csalási kísérlettől elhatárolódik. Hozzáteszik, az ilyen eseteket a hatóságok együttműködésével igyekeznek felderíteni.

Úgy utalják el a pénzünket a profi bűnözők, hogy azt sem tudjuk, mi történt

Egyre gyakoribbak az online térben elkövetett banki csalások, ráadásul folyamatosan újabb és újabb módszerekkel állnak elő a csalók. Hamis banki hívások és e-mailben vagy sms-ben kapott linkek, ezek a leggyakoribb módszerek az elmúlt néhány évből. Nagy részük azonban kivédhető, ha elég óvatosak vagyunk.
Bővebben--->