Tavaly volumenben növekedett, exportértékben csökkent a német személygépkocsi-kivitel a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján. A német személygépkocsi-export 2024-ben volumenben 2,5 százalékkal 3,4 millióra emelkedett, exportbevételben pedig 1,3 százalékkal 135,0 milliárd euróra csökkent.

A német autóipar legnagyobb exportpiaca

  • továbbra is az Egyesült Államok 13,1 százalékos részesedéssel,
  • a második az Egyesült Királyság 11,3 százalékos,
  • a harmadik pedig Franciaország 7,4 százalékos részesedéssel.

A meghajtás szerint:

  • kizárólag elektromos meghajtású személygépkocsik exportja 11,9 százalékkal 881 ezerre nőtt 2024-ben, ami az összes személygépkocsi-export 25,9 százalékát teszi ki.
  • A korábbi évekhez hasonlóan az exportált személygépkocsik legfontosabb hajtástípusa a benzinmotor volt 42,0 százalékos részesedéssel, 1,4 millió autóval.
  • A hibrid járművek 17,2 százalékos részesedést értek el 584 ezer exportált autóval,
  • majd a dízelüzemű járművek következtek 15,0 százalékos részesedéssel, 512 ezerrel.

Németországba 2024-ben 1,8 millió új személygépkocsit importáltak, ami az előző, 2023-as évhez képest volumenben 11,5 százalékkal, értékét tekintve pedig 12,8 százalékkal csökkent.

Az importált járművek között 

  • a benzinmotor volt a leggyakoribb meghajtási típus, 40,3 százalékkal, azaz 742 ezer autóval,
  • amelyet a dízelmotor követett az importált járművek 24,4 százalékával.
  • A hibrid járművek 22,0 százalékot,
  • a tisztán elektromos autók pedig 13,3 százalékot tettek ki az importban.

A tisztán elektromos motorral hajtott személygépkocsik behozatala 2024-ben 46,0 százalékkal 244 ezerre csökkent a 2023-as 451 ezerhez képest.