Az idei első három negyedévi 3,1 milliós németországi személygépkocsi-gyártás 1 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.
Ez azért rossz hír Magyarországról nézve, mert Németország hazánk legnagyobb kereskedelmi partnere, a német autóipar gyengélkedése pedig a magyar beszállítókra is komoly hatással van.
A válság előtti, 2019-es termeléshez képest az első kilenc havi gyártás 13 százalékkal csökkent. Szeptemberben a német személygépkocsi-gyártás 393,6 ezres volument ért el, ami 9 százalékkal volt több a tavaly szeptemberinél.
Január óta 2,4 millió új személygépkocsit exportált Németország, 3 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.
Az első három negyedév exportja közel 10 százalékkal maradt el a 2019-estől. Szeptemberben éves bázison 11 százalékkal több, 305,4 ezer új személygépkocsit exportáltak németországi gyártóüzemekből.
A tavalyi év azonos hónapjához képest szeptemberben 19 százalékkal több belföldi megrendelést regisztráltak. A külföldről beérkező rendelések szeptemberben 6 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. Összességében szeptemberben négy százalékkal csökkentek a megrendelések. Az első három negyedév megrendelései 2 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit.
Az év első kilenc hónapjában összesen 2,12 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban,
- egy százalékkal kevesebbet, mint az előző év első három negyedévében,
- 23 százalékkal kevesebbet a 2019-es bázisnál.
Szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkentek az új regisztrációk az előző év azonos időszakához képest: 208,8 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 7 százalékkal kevesebbet, mint az előző év szeptemberében.
Elektromos autók: Berlin ultimátumot kapott, vagy így szavaznak vagy mindennek vége
A többi német autógyártóhoz csatlakozva a BMW is felszólította a német kormányt, hogy tegye meg a szükséges lépést. Erről tt olvashat többet >>>Részben vagy teljesen elektromos autót 409,4 ezret helyeztek forgalomba az első három hónapban, 20 százalékkal kevesebbet, mint az előző év első három negyedévében. Szeptemberben 5 százalékkal többet, 49,4 ezret helyeztek forgalomba.
Az első kilenc hónapban 276,4 ezer teljesen elektromos járművet helyeztek forgalomba, 29 százalékkal kevesebbet az egy ével korábbinál. Szeptemberben a forgalomba helyezések éves bázison kilenc százalékkal 34,5 ezerre nőttek.
A VDA arra számít, hogy az új elektromos személygépkocsik forgalomba helyezése a német piacon 2024 egészében 21 százalékkal 551 ezerre csökken. Korábbi prognózisában a VDA 17 százalékos éves csökkenést jelzett 578 ezer darabra. A csökkenés a tisztán elektromos-akkumulátoros szegmensben nagyobb, 29 százalékos lesz 372 ezerre. A korábbi előrejelzés 25 százalékról és 393 ezerről szólt.