Már nem a kolbász a legnépszerűbb élelmiszer Németországban, és bár még mindig sokan fogyasztják, a kereslet csökken.
Az elmúlt években mindig a kolbászfélék álltak a legnépszerűbb élelmiszerek listájának élén, idén azonban trendforduló történt: az édességek letaszították a trónról a kolbászt.
A németek körében most a legnépszerűbb élelmiszercsoportot az édes- és cukrászipari termékek adják, mint például a csokoládé, gumicukor vagy praliné, de ebbe a csoportba tartozik a keksz és a chips is.
Egy piackutató cég elemzése szerint a németek idén fejenként átlagosan 245 eurót költenek a nassolnivalóra, a második helyre szorult kolbászféléknél ez az összeg 235 euróra csökkent.
A kutatás szerint
Németországban 2024-ben összesen 20,7 milliárd eurót fordítanak édességekre, ami 13 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest
– írja az n-tv.de német hírportál.
A szakértők szerint a trendforduló okai között vannak
- a magasabb fogyasztói árak, például a kakaó árának emelkedése,
- a vegán édességek növekvő kínálata,
- a vegetáriánus, vegán vagy flexitáriánus étrend növekvő népszerűsége.
A lista harmadik helyén a tejtermékek és tojás állnak, amelyekre idén a németek átlagosan 213 eurót költenek. Ezt követik a hús, zöldségek, pékáruk, sajt, gyümölcs, mélyhűtött termékek és bor. Az édesipari és cukrászati termékek mellett a pékáruk és a gyümölcsök mutatták a legnagyobb százalékos növekedést a top 10-ben 2023-hoz képest.
Az adatok fogyasztói felmérésekből és vásárlási szokások elemzéséből származnak. A számítások a januártól július végéig tartó adatokon alapulnak, a hátralévő hónapokra pedig becsléseket végeztek.