Radikálisan csökkenti legkelendőbb amerikai modellje, a Rogue SUV gyártását Japánban a Nissan, válaszul az amerikai importvámokraértesült a Reuters. 

A hírügynökség felidézte, hogy Donald Trump amerikai elnök döntése, mellyel 25 százalékos vámot vetett ki a tengerentúlon gyártott autókra, meglehetősen felborította a globális autóipari ellátási láncot. Különösen érzékenyen érinti az intézkedés Japán harmadik legnagyobb autógyártóját, amely jobban ki van téve a vámoknak, mint számos riválisa.

A Nissannak ugyanis az Egyesült Államok a legfontosabb piaca, a cég a tavaly eladott járműveinek több mint egynegyedét az Egyesült Államokban értékesítette, az autók jó része pedig  Japánban vagy Mexikóban készült.

A Nissan most azt tervezi, hogy a következő három hónapban 13 ezer járművel csökkenti a Rogue gyártását a Japán délnyugati részén, Kjúsuban található üzemében

– árulta el egy bennfentes a hírügynökségnek. A Rogue volt tavaly a Nissan legkelendőbb modellje az Egyesült Államokban, közel 246 ezer járművel. 

A tervezett csökkentés az idei év első három hónapjában az Egyesült Államokban eladott 62 ezer Rogue több mint egyötödének felel meg.

A Nissan legnagyobb üzemében májustól júliusig csökkentik, egyes napokon pedig teljesen leállítják a gyártást. Az autógyártó ezek után újraértékeli a termelési helyzetet a vámtarifák kilátásaitól függően – tette hozzá a Reuters forrása. 

A japán cég előzőleg annyit közölt, hogy felülvizsgálja gyártási és ellátási láncának működését, hogy a hatékonyság és fenntarthatóság szempontjából optimális megoldásokat találjon.

„Megközelítésünk átgondolt és megfontolt lesz, miközben a közvetlen és hosszú távú hatásokkal egyaránt megbirkózunk” – fogalmaztak. 

A Nissanhoz hasonlóan más autógyártók is igyekeznek alkalmazkodni az új vámok teremtette helyzethez.

A Chrysler anyavállalata, a Stellantis (STLAM.MI) szünetelteti a termelést egy mexikói és egy kanadai üzemében, ami öt kapcsolódó amerikai gyárat érint, és ideiglenesen 900 amerikai dolgozót bocsát el. 

A Honda pedig azt tervezi, hogy a következő generációs Civic hibridjét Mexikó helyett az USA Indiana államában fogja gyártani, hogy elkerülje a vámokat.