A Tesla zsinórban harmadik éve vezeti a norvégiai autóeladásokat, és ezzel tovább növelte előnyét a riválisokkal szemben, annak ellenére, hogy az amerikai elektromos járműgyártó és az északi régió erős szakszervezetei között érezhető konfliktus van – írja a Reuters.
A Norvégiában tavaly eladott hat új autóból csaknem öt kizárólag akkumulátoros meghajtású volt, a Tesla részesedése a teljes piacon 12,2-ről 20 százalékra nőtt, derült ki a kedden közzétett adatokból.
A 2023-ban eladott új járművek 82,4 százalékát tették ki az elektromos járművek, szemben a 2022-es 79,3 százalékkal
– közölte a Norvég Útügyi Szövetség (OFV).
Az olajtermelő Norvégia, amely igyekszik az első olyan országgá válni, amely 2025-re megszünteti a benzin- és dízelüzemű autók értékesítését, a teljesen elektromos járműveket mentesíti a belsőégésű motoros vetélytársakra kivetett számos adó alól, bár néhány illetéket 2023-ban azért bevezettek.
A Tesla farkasszemet néz a szakszervezetekkel
A Tesla az északi régió szakszervezeteinek és nyugdíjalapjainak ellenállásával néz szembe, mivel az autógyártó nem hajlandó elfogadni a svéd szerelők követelését a bérekre és egyéb feltételekre vonatkozó kollektív tárgyalási jogokra vonatkozóan.
Ennek eredményeképpen a svéd dokkmunkások, teherautó-vezetők, postai alkalmazottak, villanyszerelők, takarítók és mások nem hajlandók kiszolgálni a Teslát, és támogatást kaptak ez ügyben a norvég, dán és finn szakszervezetektől is, akik segítenek megakadályozni az amerikai cég autóinak Svédországba történő behozatalát. Ennek ellenére nincs jele annak, hogy a konfliktus ártana a Tesla norvégiai eladásainak, mondta Christina Bu, a norvég EV Szövetség vezetője.