A három legnagyobb magyarországi hálózattal rendelkező diszkontlánc (Aldi, Lidl és Penny) áraiból kiderült: ezer forinttal csökkent egy bevásárlás tavaly októberhez képest.
A privatbankár.hu diszkont árkosár-felmérése szerint a kosárban szereplő termékek átlagára januárban már a 12 014 forint, ez a decemberi 12 512 forintos összeghez képest 4 százalékos, az októberi 13 ezer forintnál többe kerülő kosárhoz képest kicsit több mint 7,6 százalékos árcsökkentést jelent
Kapcsolódó
A három boltlánc átlagárai alapján olcsóbb lett például a csirkemellfilé: 6 százalékos csökkenéssel, 1772 forinton zárta a januárt. A tejek felemásan teljesítettek, a 2,8 százalékos ESL tej 3 százalékos csökkenésével párhuzamosan az azonos zsírtartalmú tartós (UHT) tej ára 6 százalékkal feljebb kúszott december vége óta. Előbbi 329, utóbbi 247 forintos átlagot ért el.
Kevesebbe kerültek az 1,5 literes - saját márkás - ásványvizek, olcsóbb lett a napraforgó-étolaj, a krumpli is. Szintén olcsóbb lett a trappista sajt. Ezeknél a termékeknél 5-27 százalékos volt a árcsökkenés. A burgonya vitte a prímet, amelynek az átlagára kilónként 236 forintra csökkent a december 300 forint feletti szintről.
Ugyanakkor drágább lett a Coca-Cola, ami a karácsony előtti, decemberi árkosárban látott akciós árral magyarázható. Akkor 532 forint volt a 2 literes üdítő átlagára, januárban viszont visszatért a korábban megszokott 699 forintos szintre. A banán is drágább lett decemberhez képest, az átlagár 524 forintról 615 forintra nőtt.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!