A telefonos csalók egyre változatosabb eszközökkel igyekeznek a jóhiszemű banki ügyfeleket megtéveszteni. Az elkövetők egy bank vagy szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (például Anydesk, Teamviewer) azzal az indokkal, hogy ez egy vírusirtó vagy egy biztonsági program.
Az OTP Bank új fejlesztésével ezeket a csalási kísérleteket az ügyfelek még könnyebben kiszűrhetik.
Az OTP MobilBankba belépve, hívás közben a Profil menüpontra (a saját nevük melletti ikonra) kattintva megnézhetik, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszélnek-e. Az új funkcióval a banki hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfélszolgálati azonosító is ellenőrizhető. Így ha az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, még egy lépés segíthet neki eldönteni, hogy csalóval áll-e szemben. Az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.
A teljes ügyfélkár egyharmadát a bank nevében történő fiktív hívásokkal csalják ki a szélhámosok, az OTP MobilBank új ellenőrzési funkciójával ez a szám csökkenhet. Minden ügyfelünket arra kérünk, hogy minden banki hívásnak tűnő esetben használják ezt a lehetőséget, és győződjenek meg róla, hogy nem egy csaló van a vonal túlsó végén
– mondta Pesti Kornélia, az OTP Bank Contact Centerének igazgatója.
Az OTP Bank folyamatosan több csatornán is figyelmeztet arra, hogyan ismerhetők fel a különböző csalási módszerek, és mit tehetnek az ügyfelek, ha gyanús esettel találkoznak.