A cég vízgazdálkodási építményekkel foglalkozó szakemberei a Kanalbrücke üzemeltetőjénél folytattak egyeztetéseket a tervezési és üzemeltetési tapasztalatokról.
Az építmény kétoldali járdaszerkezete akár egy-egy teherautót is elbír, a legnagyobb terhet felvevő támasz összesen 10 ezer tonna terhet továbbít a pillérre. A híd emellett világos színt kapott, hogy csökkentsék a szerkezet hőterhelését – írja a Magyar Építők .
A csatornahídba olyan monitoringrendszert telepítettek, amivel mind a csatornát, mind az egyes elemeket figyelhetik.
Az építményen teljes hosszában fixált geodéziai pontok is találhatók, így dokumentálják a híd mindhárom irányú mozgását és csavarodását is. A szerkezetet ugyan száz évre tervezték, de a szakemberek szerint akár kétszáz évet is kibír megfelelő öregedéskezelés mellett.
A Paksi Atomerőmű telephelyén az üzemelő és az épülő blokkok ugyanazon a hidegvíz-csatornán fognak osztozni, efölött ível át majd az a hídszerkezet, ami Paks II. Dunába visszaengedett hűtővizét fogja szállítani. Az építmény jól látszik a Paks II. látványtervein csakúgy, mint a melegvíz-csatorna mentén létesülő ún. csúcshűtőrendszer, amely a Duna hőterhelésének csökkentésére hivatott.
A rendszer alkalmazása révén Paks II. a két atomerőmű hat blokkjának egyidejű üzeme alatt is képes lesz teljesíteni a szigorú környezetvédelmi előírásokat.
Kis híján áram nélkül maradt Magyarország
A Paksi Atomerőmű termelését sorozatosan visszafogó meleg vizű Duna és az esti gyakori légkondicionáló-használat miatt extrém hónapot hagytunk magunk mögött. Áramimportra is szükség volt a rendszeregyensúly megtartásához. Ami sikerült is, de nézzük meg, milyen áron. Erről itt olvashat többet >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!