Sok-e a terepjáró Párizsban? – A polgármester ezt a kérdést teszi fel a választóknak a jövő évi olimpiai játékok előtt. Régóta tartó kampányának egyik célja a várost gyalogos- és bolygóbarátabbá, az autósok számára pedig kevésbé barátságossá tenni.

A választókat február 4-én kérdezik meg terepjárókra vonatkozó parkolási díjak jelentős emeléséről – mondta Anne Hidalgo párizsi polgármester kedden egy online közzétett videóban.

„Sokan panaszkodnak arra, hogy még mindig túl sok a nagy, környezetszennyező terepjáró, amelyek egyre több helyet foglalnak el az utcáinkon és a járdáinkon" – jelentette ki a városvezető. A párizsi polgármester reméli, hogy a szavazás egyúttal üzenetet küld az autógyártóknak is. 

A városháza nem pontosította a jelentős emelés mértékét, se azt, hogy a jóváhagyás mikor lépne életbe. Az sem világos, hogy mely járművekre vonatkozna a díj. Az viszont valószínű, hogy parkolási engedéllyel rendelkező párizsiakat nem érintené.

Miközben a város kerékpározás támogatási politikája segített csökkenteni az autók számát a párizsi utakon, a városháza szerint a járművek tényleges mérete megnőtt. Az autótulajdonosok arra panaszkodnak, hogy a népszavazás igazságtalanul emeli ki a terepjárókat. Ezzel szemben a 60 milliós gyalogos párizsi érdekvédelmi csoport üdvözölte az ötletet a Le Parisien című újság szerint. 

Az olimpia idejére különösen bonyolulttá válik az autóval való közlekedés Párizsban, mivel extra biztonsági intézkedések és egyéb korlátozások lesznek érvényben. A Szajnán rendezett megnyitó ünnepségre mintegy félmillió nézőt várnak, és még többet a július 26. és augusztus 11. között zajló eseményekre – áll a AP cikkében.

(Kiffer Anna)

Imádják benne, hogy nagy és az sem baj, ha falánk

Európával szemben Észak-Amerikában sosem igazán voltak divatosak a kis autók. Az egykori olajválságok után átmenetileg nőtt a szerepük, de aztán jöttek a SUV-ok, és már alig lehet határt húzni a kisteherautó és a személyautó között.
Bővebben--->