Az idei évben, egészen június 15-ig bezárólag 4 milliárd 151 millió forint értékben költöttek a Facebookon és a Google-ön politikai hirdetésekre Magyarországon.

Ezen belül a kormány oldal az összes, egymással is versengő ellenzéki kihívójához képest is négyszer többet költött, összesen 2,136 milliárd forintot, szemben a teljes ellenzék 544 millió forintjával – írja elemzésében a Political Capital.

Az európai parlamenti és az önkormányzati választásokkal szemben egy országgyűlési választáson kampányköltési limit van érvényben, melyet 2022-ben 1,177 milliárd forintnál maximalizáltak, beleértve a választási gyűléseket, valamint a köztéri és a Facebook-hirdetéseket.

Az elemzés szerint ehhez képest a kormányoldal csak a közösségimédia-hirdetésekre költött 2,136 milliárd forintot.

A teljes EU-ban a magyar kormány lett az elmúlt bő öt hónap legnagyobb hirdetője a Google-ön, a hirdetési „dobogó” mindhárom fokán a Fidesz állt.

Az elemzés szerint összesen 2522 darab politikai hirdetés jelent meg öt hónap alatt, amiket összesen 981 millió 380 ezer forintért hirdettek. Az összeg 98 százalékát kormányzati irányítású szereplők finanszírozták, a maradék 2 százalékon az ellenzéki pártok osztozkodnak.

A verseny nagy úr: a gazdaságpolitikával érkezhet a kormány végjátéka

Kiállították a cégvezetők a rossz bizonyítványt a német szövetségi kormány gazdaságpolitikájáról, amely oda vezetett, hogy Európa legjelentősebb nyugati országa tovább rontotta pozícióját a világ versenyképességi rangsorában. Nő az esély az előrehozott választásokra.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→