Az év első háromnegyedévében jelentősen növelte eladásait, értékesítési árbevételét és működési eredményét a Porsche AG autógyár a cég honlapján szerdán publikált jelentés alapján.
A Porsche 30,13 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 12,6 százalékkal az előző évi, 26,75 milliárd eurós bázis felett.
A működési eredmény 9,0 százalékkal emelkedett 5,50 milliárd euróra 5,05 milliárd euróról. A bevételarányos jövedelmezőség azonban 18,3 százalékra csökkent 18,9 százalékról.
A beszámolási időszakban a Porsche
242,7 ezer autót szállított le ügyfeleinek, 9,6 százalékkal többet a 2022 első kilenc havi 221,5 ezernél.
A Porsche a teljes évben 40-42 milliárd eurós értékesítési bevételre és 17-19 százalék közötti bevételarányos jövedelmezőségre számít.
Oliver Blume, a Porsche AG igazgatótanácsának elnöke a beszámolóhoz fűzött kommentárjában a cég eredményének javulását termékei "exkluzivitása és individualitása folyamatos növekedésének" tulajdonította, amelynek köszönhetően "valamennyi termékcsaládban világszerte nagy kereslet mutatkozik a Porsche termékei iránt".
Elmondta, hogy a Porsche erős pozíciót élvez a kulcsfontosságú globális piacokon és hogy átlagon felüli növekedést ért el Európában, Észak-Amerikában, valamint a feltörekvő régiókban. A Porsche üzleti modellje az autóiparban elfoglalt egyedülálló pozícióján alapul - mutatott rá -, mondván "A niche luxusgyártókkal ellentétben mi a Porschén belüli méretgazdaságossági hatásokból és a Volkswagen-csoporttal való együttműködésnek köszönhető költségelőnyökből is profitálunk."