A celebek szintén kezdik elveszíteni befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket – derül ki az EY legfrissebb, 30 országban több mint 23 000 fogyasztó megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.
Vásárláskor online közösségekben tájékozódik az EY több mint húszezer fős kutatásban megkérdezettek közel kétharmada (57 százalék) és ennél is többen (61 százalék) vettek már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján. Ehhez képest csak a válaszadók ötöde (21 százalék) kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.
A GVH nekiment, az összes tartalom eltűnt az ismert magyar influenszer közösségi oldaláról
Eltűnt az összes bejegyzés az egyik legkeresettebb hazai influenszer Instagram-oldaláról. Whisper Ton-t a Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal vádolta meg a héten.A részletekről ITT írtunk bővebben.
Egy-egy influenszert elsősorban azért kisérnek figyelemmel, mert olyan anyagokat készít, amit értékesnek (49 százalék) vagy élvezetesnek (44 százalék) találnak. A celebek ezzel párhuzamosan veszítenek a népszerűségükből: mindössze a megkérdezettek negyede (25 százalék) követ valakit csak azért, mert híres.
Az emberek Magyarországon is egyre tudatosabbak. Az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítik meg a vásárlást. Emiatt a korábban jól bevált - elsősorban befolyásolásra épített - hirdetési és értékesítési eszközökkel nehezebb mozgósítani, ami új megközelítést igényel a gyártók és forgalmazók részéről
– hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.
Az EY kutatása arra is felhívja a figyelmet, hogy a fogyasztók figyelmét az influenszerek ajánlásai mellett kézzelfogható előnyökkel, például kedvezményekkel és az exkluzív, személyes ajánlatokkal lehet a legjobban megragadni, míg válaszadók márkahűségét pedig leginkább az ingyenes szállítással (67 százalék) és a kiválasztott termékek kedvező árával (49 százalék) tehetjük szorosabbá.
Future Consumer Index
Az EY globális fogyasztói felmérése (Future Consumer Index) a változó fogyasztói hangulatot és viselkedést követi nyomon. A 14. alkalommal elvégzett felmérés során 23 016 fogyasztót kérdeztek meg 2024. március 29. és április 10. között az Egyesült Államokban, Kanadában, Mexikóban, Brazíliában, Argentínában, Chilében, Kolumbiában, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Írországban, Dániában, Finnországban, Svédországban, Norvégiában, Ausztráliában, Új-Zélandon, Japánban, Kínában, Indiában, Indonéziában, Thaiföldön, Dél-Koreában, Szaúd-Arábiában, Dél-Afrikában, Vietnamban, Nigériában és Hollandiában.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Nagy baj van, nyugtatót hívtak vissza a patikákból

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Újabb szigor jön az egészségügyben

Orbán Viktort Tiborczról kérdezték, nincs mit félreérteni a válaszon

Ijesztő dolgot találtak a Covid-oltásokban, a szomszédban már nem kérnek belőle
Amerikai és más ellenséges zsoldosok is az oroszok oldalán harcolnak, kiszivárgott a lista, amire mindenki várt

Nem fogja elhinni, hogy kiknek adta Ferenc pápa az utolsó vagyonát

Ezért nincs alku: villámgyorsan adják el a lakásokat Budapesten

Elfogyott a türelem az állattartóknál: Nagy Márton több tízezer munkahelyet veszélyeztet
