Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgató bejelentette, hogy az Európai Bizottság elnökéhez fordulnak azzal, hogy az unió végrehajtó szerve írja elő az összes uniós tagállam számára, hogy a légiforgalmi irányítók sztrájkja esetén engedjék át légterükön az átrepülő járatokat. Hasonló szabályok jelenleg Görögországban, Olaszországban és Spanyolországban vannak hatályban.
Azt is követelik, hogy 21 nappal a sztrájk előtt előzetes értesítést kapjanak a légitársaságok a munkabeszüntetés tényéről és 72 órával a sztrájk előtt az abban részt vevők számáról, hogy ezzel csökkentsék a légiforgalmi fennakadásokat.
O'Leary elmondta,
csak ebben az évben 57 olyan nap volt, amikor sztrájkoltak a légiforgalmi irányítók, amely tízszeres növekedés 2022-höz képest. Sajnálkozását fejezte ki amiatt, hogy a francia légiforgalmi irányítók június 6-7-i munkabeszüntetése miatt kénytelenek járatokat törölni.
A francia szabályozás ugyanis a belföldi és rövid távú útvonalakra határoz meg minimális szolgáltatási szintet, míg az átrepülőket nem védik sztrájk esetén. Kifejtette: a témában egyeztettek a francia kormány illetékeseivel, de
ők csak vállat vontak.
A Ryanair vezetője szerint az Európai Uniónak ki kellene terjesztenie a szén-dioxid-kibocsátási adót a transzfer járatokra, valamint a sokkal nagyobb környezeti terhelést jelentő hosszú távú járatokra is.
A legalacsonyabb ár nyer: a Ryanair-vezér feltörölné a padlót a többi légitársasággal
A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary a légitársaság rohamos növekedésével számol, illetve nagyobb piaci részesedéshez fűz reményeket európai versenytársaival szemben, ezen kívül a következő tíz évben dupla annyi utasszámot tűzött ki célul. Bővebben >>>