A mintegy 650-700 ezer hazai segédmotoros kerékpár felének sincs érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása (kgfb) – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
A szervezet közleményében jelezte:
a segédmotoros kerékpárok mindegyikére kötelező kgfb-t kötni, akár van rendszáma, akár nincs.
Ugyanakkor a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legutóbb kiadott statisztikái szerint ebben a díjkategóriában kevesebb mint 296 ezer kötelező biztosítást kötöttek az üzembentartók, vagyis a robogók többsége, körülbelül 55 százaléka elvileg nem vehetne részt a közúti közlekedésben.
Egy robogó kötelező biztosítása évente átlagosan 8-10 ezer forintból jön ki. Egy közúti igazoltatásnál a kgfb nélkül közlekedő robogósokra kirótt mulasztási bírság ennek sokszorosa lehet, de az igazi ráfizetés egy baleset során érheti a kötelező nélkül motorra ülőket, mert az okozott kárt saját zsebből kell téríteniük
– emelte ki a FBAMSZ.
Az MNB statisztikái szerint a segédmotoros kerékpárok esetében már 2023-ban is 478 ezer forint volt a balesetek során kifizetett átlagos kártérítés, 11 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Ha a baleset személyi sérüléssel is jár, a kárösszeg többmilliós tételt is jelenthet – mutatott rá Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ elnökségi tagja.
Becslések szerint a kgfb-kötelezettség alá tavaly nyár óta bevont mintegy 50 ezer e-roller közül is csak 10-15 ezer rendelkezik az előírt biztosítási fedezettel.
Ennek oka a részben a tájékozatlanság lehet a szövetség szerint. Tavaly július óta azok az elektromos rollerek is csak kötelezővel vehetnek részt a forgalomban, amelyeknek tömege meghaladja a 25 kilogrammot, illetve 25 kilométer per óra feletti sebességgel képesek közlekedni.
A FBAMSZ hangsúlyozta: érdemes megkötni a kötelező biztosítást azoknak, akik eddig ezt elmulasztották.
- A robogósok és a rolleresek is tiszta lappal indulnak, a korábbi időszakra nem kell fedezetlenségi díjat fizetni, mint a gépkocsik vagy motorok esetében;
- igazoltatáskor a rendőrök csak azt vizsgálják, hogy az adott időpontban rendelkezik-e a jármű biztosítással.
- Rendszám híján a biztosítók a vázszámra kötnek kötelezőt.
- A járművek előtörténetét sehol nem vezetik, így bónusz-málusz besorolás sem befolyásolja a fizetendő díj mértékét.
Ez a legnépszerűbb autós kiegészítő biztosítás
A forgalomban lévő hazai személyautók mindössze ötödére kötnek casco biztosítást.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Itt az OTP rendkívüli tájékoztatása: jöhet a visszavásárlás

Újra lecsap az ezermilliárdos veszedelem a magyar költségvetésre?

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Nagy baj van, nyugtatót hívtak vissza a patikákból

Pápa lehet minden megkeresztelt férfi, füstbe borul a Vatikán

Kína tovább feszíti a húrt, cél a csillagos ég

Újabb szigor jön az egészségügyben

Trónfosztás: Elon Musk már nemigen rúg labdába Európában

Ezért nincs alku: villámgyorsan adják el a lakásokat Budapesten
