A 25 legnagyobb hazai SSC-t üzemeltető cég munkavállalóinak véleményét vizsgálta online fórumokon az elmúlt egy évben a Follow The Yellow Communications csapata, a Neticle médiaelemző cég együttműködésével. A szervezet oldalán közzétett kutatásból az látszik, hogy
pozitívan értékelik a munkavállalók a könnyű elhelyezkedést és a fizetéseket, a hátrányok között pedig a fejlődési, előrelépési lehetőségek és az érzelmi kötődés hiánya tűnik ki, amellett, hogy a home office és a hibrid munkavégzés már alapvető elvárás.
A kutatás szerint a legtöbb munkavállaló úgy érzi, hogy nincs érzelmi kötődése a cégéhez és 84 százalékuk könnyedén váltana, ha jobb hírnévvel rendelkező cégtől kapna ajánlatot. Az érzelmi kötődés hiánya és a váltásra való hajlandóság között tehát erős a koherencia.
Ha ezen változtatni akarnak a cégek, akkor érdemes munkahelyi közösséget építeni, amit láthatóvá kell tenni a külvilág felé is. A COVA szervezetfejlesztési tanácsadó cég szerint a közös tevékenységek, a célok és az együtt töltött idő mind hozzájárulnak az érzelmi kötődés növekedéséhez, amely csökkenti a fluktuációt.
A kutatás eredményei – és a mi tapasztalataink alapján is – a fő probléma a magas fluktuáció, az „istálló” jelleg érzete, a monotonitás és az, hogy nincs érzelmi elköteleződés a cégek felé. Ha megnézzük a customer service/support területek álláshirdetéseit, steril, egységes kommunikációt látunk. Az olyan fórumok, mint a Reddit és Glassdoor lehetőséget adnak, hogy a munkavállalók és a munkáltatók is kibeszéljenek egy-egy szektort. Így van ez az SSC kapcsán is. Ezért az első, hogy legyél jelen ezeken a felületeken, figyeld, hogy mit mond a net rólad, válaszold meg őszintén a különböző véleményeket. Az egyik legforróbb téma ezeken a platformokon a fizetések kérdése, kommunikáld bátran, hogy nálad mennyit kereshetnek a tehetségek
– foglalta össze a kihívásokat és a fókuszt Tóth-Nagy Péter, a Follow The Yellow Communications vezetője.