A Stellantis csütörtökön bejelentette, hogy a negyedik negyedévi kiszállításai 9 százalékkal, 1,395 millió járműre csökkentek az előző évhez képest.
A 2024-es év utolsó három hónapjában a szállítások 28 százalékkal estek vissza Észak-Amerikában, 6 százalékkal csökkentek a kibővített európai térségben és 12 százalékkal nőttek Dél-Amerikában.
A Stellantis rámutatott, hogy a számok javulást jelentenek a harmadik negyedévhez képest, amikor a globális szállítások 20 százalékkal csökkentek az előző évhez képest - számolt be a Reuters.
A kép teljességéhez az is hozzátartozik, hogy az autógyártó jelenleg a felduzzadt készleteinek csökkentésére összpontosít. Az USA-ban például a kereskedőknél hegyekben állnak a cég eladatlan járművei, ezért kénytelen kevesebb autót exportálni a tengerentúlra, az évek óta a kereskedésekben porosodó példányokra pedig jelentős kedvezményeket kínálni.
Mindezért jelentősen visszafogták a gyártást: a megelőző évhez képest 2024-ben 37 százalékkal esett vissza a Stellantis olaszországi termelése, 68 éve nem gyártottak ilyen kevés személygépkocsit. Az olaszországi gyárak bezárása ellen a római kormány is közbenjárt.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Jön a következő Gondosóra-kör
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba