„A magyar versenyhelyszínnek már 2024-ben be kellett volna kerülnie a naptárba, de ehelyett elhalasztották 2025-re, július utolsó hétvégéjére, 25-től 27-ig. Jelenleg azonban továbbra is erős kételyek és kérdések vannak ezzel kapcsolatban még most is, különösen a pályával, és a többi létesítménnyel kapcsolatos munkálatok miatt.” 

A Superbike világbajnokság kereskedelmi és televíziós jogait birtokló madridi Dorna cégnél szorosan követik a kialakult helyzetet, és már a lehetséges alternatív megoldásokat is keresik

– számolt be róla a GPOne.com, hozzátéve, hogy „az egyik ilyen megoldás lehetne Barcelona, amely jelenleg nincs benne a jövő évi Superbike versenynaptárban és beugorhatna  a magyarországi helyszín helyett, amennyiben nem erősítenék meg véglegesen a Balaton Parkot, mint fogadóképes versenyhelyszínt. Felmerült az a kérdés is, hogy marad-e a július végi időpont, vagy egy másik időablakot keresnek a naptárban az eseménynek”.

Lapszemlénkre reagálva a Humda Kommunikációs Iroda eljuttatott az Economxhez egy levelet, amelynek tartalma szerint nem kétséges a WorldSBK 2025-ös naptárában a magyar futam (Balaton Park Circuit) helye. A GPOne.com által közölt információknak nincs semmilyen valóságalapja!

„A cikkben egy olyan oldal szerepel forrásként, amely semmilyen hiteles forrást nem tüntetett fel a cikke készítésekor, valamint kimaradt a cikkből, hogy a WSBK hivatalos versenynaptárában nem szerepel semmilyen megjegyzés a magyar futam mellett. A 2024. szeptember 19-én kiadott sajtóközleményünkben szerepelt és az aznap megtartott sajtótájékoztatón is elhangzott, hogy a balatonfőkajári Balaton Park Circuit pályán számos fejlesztést hajtanak végre a mezőnyök fogadásáig. Ezek a fejlesztések időarányosan a megfelelő ütemben haladnak, azokat a Dorna folyamatosan ellenőrzi” – írta meg nekünk levelében a szervezőket képviselő kommunikációs iroda.

4 milliárd forintért tér vissza 33 év után Magyarországra a MotoGP és a Superbike

A szerződést 10 évre írták alá – 2025-től 2034-ig –, a Balaton Parkkal pedig három évre szól az együttműködés a promóteri és szervezői feladatokat ellátó, a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.-vel. Erről beszámoltunk szeptember közepén, most pedig kiderültek a számok is.