Hét év után, 12 nap múlva ismét megindul a személyszállítás a Szeged-Szabadka vasútvonalon. A vonalat a 2015-ös migrációs válságra hivatkozva állították le, a felújítási munkálatok hivatalosan 2021-ben kezdődtek el, ennek során a horgosi, a királyhalmi és a palicsi vasútállomást is restaurálták, Hajdújáráson pedig újat építettek – jegyzi meg a Szabad Magyar Szó.
A magyar oldalon ugyanakkor hiányosságok merültek fel az elektromos berendezéseket illetően, ami miatt egyelőre dízelmotorokkal indítják el a forgalmat. A nyáron ráadásul huzamosabb időre le is állították a munkálatokat. A kormány minderre úgy reagált, hogy szeptember végén újabb 5,4 milliárd forintot biztosított a MÁV-nak, hogy előteljesítse a vasútvonal magyarországi szakaszát.
A probléma azonban még ennél is összetettebb, mivel a vasútvonalon folyó munkálatok kapacitási gondokat okoznak a tehervonatok esetében, ami miatt a kínai befektetők is számon kérhették a magyar kormányt.
A Szabad Magyar Szó 12 nappal a vonal indulása előtt utánajárt, hogy ismert-e már a vasútvonal menetrendje, ám sem a Szerbiai Vasutak, sem a MÁV nem adott róla tájékoztatást.
A lap úgy tudja, hogy egy ideiglenes megállóban lehet majd Szabadkán felszállni a vonatra, azt azonban nem tudni hány órakor és azt sem, hogy mennyiért lehet jegyet váltani.
A szerb oldalon 5, a magyar oldalon 2 megállója lesz a vonalnak, az utat a határellenőrzéssel együtt 75 perc alatt teljesítik a vonatok a tervek szerint. A biztosítóberendezések hiánya miatt a vonatok maximum 60 kilométer per órával közlekedhetnek.
Az átgondolatlan döntések miatt akár össze is omolhat a vasúti közlekedés
Ha rövid időn belül nem kezdik meg a MÁV problémáinak valós kezelését, akkor az eddigieknél is komolyabb nehézségeket észlelhetnek az utasok – fejtette ki a Vasutas Szakszervezet elnöke az Economx videó podcastjában. Meleg János szerint az utóbbi évtizedekben koncepció nélkül, átgondolatlanul nyúltak hozzá a vasúti közlekedéshez, ennek eredményét tapasztalják a közlekedők. A szakszervezet vezetője hangsúlyozta: januárban legalább 15 százalékos emelést tartanának elfogadhatónak. Bővebben --->Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!