A spanyol kormány megvétózta a magyar Ganz-Mávag konzorcium által benyújtott felvásárlási ajánlatot a Talgo vonatgyártó vállalatra.

Az Europa Press kormányzati forrásokra hivatkozó információját később a spanyol kormány is megerősítette közleményében, amelyben azzal indokolták a döntést, hogy

a felvásárlás engedélyezése nemzetbiztonsági és közrendi kockázatokkal járna.

A felvásárlásról még tavaly novemberben jelentek meg az első hírek, majd a Ganz-Mávag márciusban 619 millió eurós nyilvános vételi ajánlatot tett a Talgo összes részvényére.

Óscar Puente spanyol közlekedési miniszter ekkor arról beszélt, hogy a kormány mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy megakadályozzák az üzletet.

Több más érdeklődőről is lehetett hallani a Ganz-Mávag mellett, először a svájci Stadler neve jelent meg a médiában, majd a cseh Skoda Transportation Group csatlakozott szakmai befektetőként a CriteriaCaixa nevű, spanyol nemzeti pénzügyi csoport mellé a Talgo megvételéért folyó versenybe. Ez utóbbi azonban végül elállt az üzlettől.

Fény derült a magyar kormány ezermilliárdos tervére: izgulhat Spanyolország

Egy több mint négyezer milliárdos új magyar ipari beruházási program körvonalai rajzolódnak ki, és az Economx érdeklődésére kiderült, ezzel összefügg a tízszeres nyereséget produkáló spanyol vasúti vállalat lehetséges felvásárlása is.