A Versenyhivatal 2021 végén indította meg a versenyfelügyeleti eljárást, azzal a gyanúval, hogy a Telemarketing International – a Mediashop weboldal üzemeltetője – tisztességtelenül reklámozta termékeit direkt marketing eszközökkel, valamint országos televíziós csatornákon is.
A vizsgálat során több termék, így például a Hammersmith Bionic Burner elektromos gyomirtó, a Hammersmith Bionic Trimmer elektromos szegélynyíró, a MicroTouch Solo borotva, illetve a Harry Blackstone AirBlade késkészlet esetében is megtévesztő hirdetéseket tártak fel.
A reklámok többek között azt a látszatot keltették, hogy a termékekre vonatkozó akciók csak korlátozott ideig elérhetők, megtévesztően mutatták be a versenytársakhoz képest az árkülönbségeket, illetve a termékek funkcionális tulajdonságait, valamint csalókán tájékoztattak egyes tartozékok „ajándék” jellegéről.
Az ügy kapcsán a hatóság ismételten felhívta a fogyasztók figyelmét, hogy fokozottan ügyeljenek a főleg az ünnepi időszakban különösen jellemző árengedmények félrevezető mivoltára.
A két vállalkozással szemben összesen 113 millió forintos bírságot szabott ki a GVH versenytanácsa. A közlemény szerint a vállalkozások számára egyes érintett fogyasztók részére jóvátételt és utólagos megfelelési intézkedéseket is kötelezően előírtak. A megfelelési erőfeszítéseket a Versenyhivatal nyomon követi.
(Gyurka Eszter)
Elhunyt a teleshopping atyja
A napokban derült ki, hogy elhunyt a Teleshop királyaként ismert Horst Fuchs. Az extravagáns megjelenéséről ismert televíziós személyiség halálhírét közel 5 hónapig tartotta titokban családja – számolt be róla elsőként a Pénzcentrum.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!