Ami jogilag 10 éve még téli guminak számított, az mára nyári gumivá degradálódott. Több, korábban kifejezetten hótűrőként értékesített abroncs mára nem üti meg a téli gumiknál elvárt szintet - hívja fel a figyelmet összeállításában a Totalcar.
Számos európai országban kötelező a téli gumi használata november és április között, sőt, van, ahol a hóláncot is kötelezővé teszik. A külföldre utazó autósok szem előtt is tartják ezeket a szabályokat, de előfordulhat, hogy legjobb szándékuk ellenére sem tesznek eleget az előírásoknak, és kiderül, hogy a téli gumijuk mégsem megfelelő.
Ez a 2018 előtt gyártott négyévszakos abroncsokat érinti. Ezeken a gumikon ugyanis hiába szerepel az M+S (Mud + Snow: Sár + Hó) jelölés, 2024. október elején változott a jogszabály, azóta ezek a gumik már nyárinak számítanak.
Az Európai Unióban még 2018 január elsejével változtak meg a téli gumikon kötelező szimbólumok és jelölések. 2017 végéig az M+S (Mud+Snow) jelöléssel mutatta a gyártó, hogy téligumiról van szó.
2018 elejétől viszont már csak a 3PMFS felirattal és három hegycsúcsos szimbólummal (3 Peaks Mountain Snow Flake - Hópehely a három csúcsos hegyben) jelölt abroncsok számítanak téliguminak jogi értelemben.
Az EU több éves felkészülési időt hagyott a tagállamoknak az új szabályokra való átállásra.
A piacról már 2018 januárjában kivezették az M+S jelölésű négyévszakos abroncsokat, a 2017 december 31-éig vásároltakat viszont 2024. október elsejéig még elfogadták téli gumiként.
A moratórium azonban idén lejárt, már csak a 3PMFS jelölésű négyévszakos abroncsok használhatóak télen is.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!