Ami jogilag 10 éve még téli guminak számított, az mára nyári gumivá degradálódott. Több,  korábban kifejezetten hótűrőként értékesített abroncs mára nem üti meg a téli gumiknál elvárt szintet - hívja fel a figyelmet összeállításában a Totalcar. 

Számos európai országban kötelező  a téli gumi használata november és április között, sőt, van, ahol a hóláncot is kötelezővé teszik. A külföldre utazó autósok szem előtt is tartják ezeket a szabályokat, de előfordulhat, hogy legjobb szándékuk ellenére sem tesznek eleget az előírásoknak, és kiderül, hogy a téli gumijuk mégsem megfelelő.

Ez a 2018 előtt gyártott négyévszakos abroncsokat érinti. Ezeken a gumikon ugyanis hiába szerepel az M+S (Mud + Snow: Sár + Hó) jelölés, 2024. október elején változott a jogszabály, azóta ezek a gumik már nyárinak számítanak.  

Az Európai Unióban még 2018 január elsejével változtak meg a téli gumikon kötelező szimbólumok és jelölések. 2017 végéig az M+S (Mud+Snow) jelöléssel mutatta a gyártó, hogy téligumiról van szó.

2018 elejétől viszont már csak a 3PMFS felirattal és három hegycsúcsos szimbólummal (3 Peaks Mountain Snow Flake - Hópehely a három csúcsos hegyben) jelölt abroncsok számítanak téliguminak jogi értelemben.

Az EU több éves felkészülési időt hagyott a tagállamoknak az új szabályokra való átállásra.

A piacról már 2018 januárjában kivezették az M+S jelölésű négyévszakos abroncsokat, a 2017 december 31-éig vásároltakat viszont 2024. október elsejéig még elfogadták téli gumiként. 

A moratórium azonban idén lejárt, már csak a 3PMFS jelölésű négyévszakos abroncsok használhatóak télen is.

A portál ezért azt ajánlja, hogy akinek négyévszakos szettje van és nyugat felé venné az irányt, indulás előtt mindenképpen ellenőrizze az abroncsok gyártási dátumát és jelöléseit. A maximális büntetési tétel ugyanis 60 euró is lehet.