A 365 méter hosszú Icon of the Seas 7600 utas befogadására alkalmas. A finnországi Turkuban lévő hajógyárban épült, Bahamákon bejegyzett hajó hét úszómedencével és hat csúszdával rendelkezik. Felépítése 2 milliárd dollárba került, és több mint 40 étteremmel, bárral és társalgóval rendelkezik. A Royal Caribbean Group tulajdonában van.
Bár az LNG olaj tisztábban ég, mint a hagyományos tengeri üzemanyagok, például a fűtőolaj, a környezetvédők arra figyelmeztetnek, hogy a cseppfolyósított földgázzal hajtott hajóból káros metán kerülhet a levegőbe – írja a BBC.
A metán sokkal erősebb üvegházhatású gáz, mint a szén-dioxid.
Rossz irányba tett lépésnek nevezte Bryan Comert, a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa (ICCT) tengerészeti programjának igazgatója a hajó vízrebocsátását, mert becsléseik szerint az LNG tengeri üzemanyagként való használata több mint 120 százalékkal több üvegházhatású gázt bocsát ki működése során, mint a tengeri gázolaj.
A Royal Caribbean szerint az Icon of the Seas 24 százalékkal energiahatékonyabb, mint amit a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet megkövetel. A Cruise Lines International Association szakmai szervezet szerint pedig a tengerjáró hajózás a turizmus egyik leggyorsabban növekvő ágazata, különösen a fiatalok érdeklődnek a körutazások iránt.
A jelentés szerint a tengeri hajózási ágazat 75 milliárd dollárral járult hozzá a világgazdasághoz 2021-ben.
Csütörtökön az argentin vb-győztes csapatkapitány, Lionel Messi, aki jelenleg az Inter Miamiban játszik, részt vett a hajó névadó ünnepségén. Focilabdát helyezett egy speciálisan épített állványra, hogy ne a hagyományos pezsgősüveg széttörésével bocsássák vízre a hajót.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!